Visitor

Google Search

Senin, 28 Juli 2014

Vario 125 Street Racing

Rangga Argandika (@rangga_itec ), Vario 125 Street Racing - Pati, Jawa Tengah

Selasa, 28 Januari 2014

PENULISAN2U: “Novel : Mr. Awesome Guy 1” Berserta 26 lagi karya terbaru hari ini

PENULISAN2U: “Novel : Mr. Awesome Guy 1” Berserta 26 lagi karya terbaru hari ini

Link to Koleksi Cerpen & Novel Online

Novel : Mr. Awesome Guy 1

Posted: 27 Jan 2014 07:43 PM PST

Oleh : Anastasia Qirana Bab 1 PEN Sheaffer ditangannya dipusing-pusing. Dah 10 minit agaknya dia buat macam tu tapi ilham masih jugak tak muncul-muncul. Entah apa yang tak kena, otaknya tika ini seperti tidak berfungsi. Sepatah perkataan pun gagal dia tulis, apatah lagi sebaris ayat. Matanya meliar ke sekeliling. Rakan-rakan sepejabat masing-masing sedang sibuk. Ada [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Pimpin Aku Ke Syurga 1

Posted: 27 Jan 2014 07:39 PM PST

Oleh : manjalela Bismillah hirrohmaa nirrohim… Prolog Aku hanya mahu ayah dan ibu mengerti. Winchester bukan sebenar tempat untukku meluah kasih, tapi sebenarnya lebih kepada tanah tempatku meluahkan segala kekhuatiran. Dan kamu, Kamu tahu siapa kamu, Bukan aku tak cinta. Tapi aku terus menerus memikirkan, Perlukah cinta? Yang akhirnya akan merosakkan umat manusia. Dendam harus [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Aku Mrs. Dia 1

Posted: 27 Jan 2014 07:37 PM PST

Oleh : Nita Hashim PROLOG Petang yang cukup Indah dengan cuaca yang agak redup. Terlihat seorang gadis sedang mengajar mengaji anak-anak kecil di atas rumah, yang dikelilingi sawah bendang nan hijau. Suara yang cukup merdu, alunan nada dan tajwid yang cukup indah. "Kasih… ni bayaran untuk kamu. Mak Uda terlupa untuk memberi pada kamu hari [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kau Jodohku 1

Posted: 27 Jan 2014 07:28 PM PST

Oleh : Nur Auni Lili BAB 1 Suasana di cafeteria pada petang itu agak lengang. Kelihatan seorang gadis berbaju kurung merah duduk di salah satu meja yang disediakan. Kad pelajarnya yang bernama "Alisa Syuhada" dibiarkan di dalam beg. Tudung Syria yang tersarung dikepala dibetulkan sedikit. Seorang pelayan wanita lingkungan 30 datang ke meja itu untuk [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Dia Khas Untukku 1

Posted: 27 Jan 2014 07:25 PM PST

Oleh : DM Hujan semakin lebat.Nasha masih lagi menangis.Ibunya,Puan Arka puas memujuk anaknya.Nasha yang berhadapan dengan kubur putih itu."Kenapa boleh begini?Apa salah dia?"kata Nasha yang masih lagi keadaan menangis.Puan Arka menyentuh bahu anaknya. "Dah tu.Mari kita balik.Hujan makin lebat ni.Jum."pujuk ibunya. Nasha cepat mengeleng kepala."Tak nak.Tak nak!" Puan Arka mengeluh.Macam mana hendak memujuk anaknya ini?Dia [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Bayangan Gurauan 1

Posted: 27 Jan 2014 07:20 PM PST

Oleh : Sayhazs Zailie BAB 1 "APA???" Irish benar-benar terkejut dengan apa yang baru didengarnya sebentar tadi. Reza hanya berdiri berpeluk tubuh sambil merenung ke arah tasik yang terbentang di hadapan. Tidak berani untuk bertentang mata dengan gadis di sebelahnya setelah khabar duka yang dibawa pada pertemuan kali ini. "Awak jangan nak berguraulah, Reza. Ini [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Lihat Aku Di Matamu 1

Posted: 27 Jan 2014 07:07 PM PST

Oleh : Mirei May BAB 1 Dress labuh berwarna putih mutiara ditaburi batuan kristal swarovski rekaan pereka fesyen terkenal tanah air, Hatta Dolmat aku tenung berulang kali di hadapan Wooden Cheval Floor Mirror. Takut-takut, dress mewah dan berat yang sudah melekap indah di tubuhku aku pegang dengan seribu satu perasaan yang menyapa. Bangga, teruja, gembira, [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Ana Muslimah Namanya 1

Posted: 27 Jan 2014 07:05 PM PST

Oleh : bunga biru BAB 1 "Kak Ana, sembunyi cepat!" Dari hadapan pintu dewan, Shakirin dengan suara separuh menjerit dan gerak tangan yang gopoh menyuruh Ana Muslimah menyembunyikan diri. Ana Muslimah berlari menyorok di balik tabir pentas dewan setelah mendengar arahan Shakirin. "Ana Muslimah! Ana Muslimah!" Menggigil lutut Ana Muslimah ketika mendengar namanya dipanggil. Panggilan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Ikrar Kasih 1

Posted: 27 Jan 2014 06:57 PM PST

Oleh : AilymAmylia SATU "bagpack…purse…passport…handphone…off!!!" Mila tersenyum pahit. Dia nekad tapi dalam hatinya tetap rasa sedih yang teramat sangat kerana dia terpaksa melukakan hati mama dan papa. Tapi ini sahaja caranya, dia yakin yang dia hanya akan tambah menderita dengan perkahwinan yang bakal terjadi kerana semua ini berlaku tanpa kerelaannya. Sudah puas dia merayu kepada [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kisah Cinta Kita 1

Posted: 27 Jan 2014 06:39 PM PST

Oleh : Sye Abdul BAB 1 Namaku Elfiza. Panggil sahaja Eyza. Seorang hawa yang boleh di katakan pernah menghadapi saat-saat getir dalam hidup. Papa seorang ahli senator negara yang sentiasa sibuk dengan dewan parlimen bersama ahli senat yang lain dan mama pula seorang pensyarah universiti. Jika kedua orang tua bekerjaya, sudah pasti merasa kesunyian bukan?, [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Duhai Cinta 1

Posted: 27 Jan 2014 06:22 PM PST

Oleh : Adelia Waty Bab 1 Sarah menarik beg tariknya memasuki bilik hotel…Dekorasi disekeliling bilik tersebut diperhatikan…terdapat satu king bed , sebuah meja kerja.. dan ada beberapa lukisan abstrak yang digantungkan di beberapa bahagian dinding bilik tersebut…cantik …! Beg yang ditarik tadi diletakkan di suatu sudut..nanti lah kemas..penat! Tu lah siapa suruh berlagak sangat nak [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kisah Cinta Pertama 1

Posted: 27 Jan 2014 06:17 PM PST

Oleh : ZATI MOHD BAB 1 AKU angkat telefon yang duk berdering lagu Ayumi Hamasaki. Masuk nie sudah tiga kali ia berbunyi. Aku tengok nama dia skrin kak Nina! "Assalamualaikum kak Nina." "Waalaikumsalam. Buat apa tu?" suara kak Nina kedengaran. "Tak buat apa baru balik sekolah." Aku landing atas katil.. lega dapat baring. "Esok nak [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Cinta 10 Sen 1

Posted: 27 Jan 2014 06:14 PM PST

Oleh : DYADILA BAB 1 Saathi Tera Yuh Saath Rahe, Bachchon Ke Sang Bachche Phir Ban Jayen, Mauj Mein Jhoome Zara, Masti Karen, Ban Ke Badal, Ban Ke Panchhi, Udte Rahen. Kya Baat Hai Jijaji. ABCDEFGHI – JKLM – NOPQRSTUVWX – YZ I Love You. Apne Gaon Ki Galiyon Mein Chale Hum, Bachpan Ki Yaadon [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Pencuri Hati Mr. Annoying! 1

Posted: 27 Jan 2014 05:54 PM PST

Oleh : Wan Nur Aiqa Bab 1 Aqisha Qistina melihat keadaan sekeliling. Hari ini merupakan hari pertama Aqisha menjejakkan kaki ke sekolah baharunya. Sebelum ini, Aqisha bersekolah di Kuala Lumpur dan disebabkan bapanya terpaksa bertugas di Johor Bharu, Aqisha juga terpaksa berpindah sekolah. Aqisha berasa janggal dikelilingi oleh orang-orang yang tidak dikenalinya. Tiba-tiba Aqisha tergerak [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Mungkinkah Aku Miliknya? 1

Posted: 27 Jan 2014 05:51 PM PST

Oleh : Aina Nabila BAB 1 Kring ! Kring ! Kring ! jam di diding menunjukkan pukul 6 pagi. Hari ni adalah hari terakhir peperiksaan SPM yang di duduki oleh Rash.Rash bangun dengan kekuatan seluruh badan untuk ke sekolah menduduki peperiksaan yang menentukan masa depan Rash.. Sepuluh minit kemudian, Rash keluar dari bilik air selepas [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Seindah Takdir

Posted: 27 Jan 2014 01:26 AM PST

Oleh : Cahaya Najihah Terukir senyuman ikhlas di bibir Humairah yang lesu. Dia tahu saat bahagianya bersama insan yang akan membimbingnya ke Syurga ALLAH akan menjelang tak lama lagi. Dia bersyukur namun mungkin saat ‘itu’ juga semakin memanggilnya. ‘Ya ALLAH, kuatkan aku untuk meniti takdirMu.’ Humairah menyeka airmatanya perlahan . Dia terus mengadu kepada Pencipta [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Bagi Peluang Itu, Sara!

Posted: 27 Jan 2014 01:02 AM PST

Oleh : Fatehah Marzuki Hangat mentari pagi menyimbah ke wajah polosnya dari jendela biliknya.Mimpi yang indah tadi terganggu dek kehangatan mentari yang menerobos masuk. Dia bangun bersila di atas katil tapi tiada petanda yang dia mahu meninggalkan katil yang empuk itu. Ditariknya comforter yang melurut ke lantai dan membalut tubuhnya. "Aku ni mana pernah kena [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Sayangku, Maid!

Posted: 27 Jan 2014 12:59 AM PST

Oleh : bunga Bunyi alarm pada telefon bimbit membingitkan telinga Emma. Namun dia masih malas untuk bangun. Maklumlah keputusan peperiksaan spmnya baru sahaja keluar dan sekarang dia masih menunggu tawaran untuk menyambung pelajarannya. Sementara dia masih bercuti ini setiap hari asyik bangun lewat sahaja kerjanya. Kadang-kadang sampai azan zuhur baru bangun. Bagus betul anak dara [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Ku Tetap Menunggu

Posted: 27 Jan 2014 12:57 AM PST

Oleh : aShafiqah Anuwa Aku telah sampai ke pangsapuri lama ku yang terletak di tengah-tengah bandar Kuala Lumpur. Walaupun sudah lima tahun aku meninggalkan tempat ini dan berpindah ke Singapura untuk jangka masa yang lama , tiada apa pun yang berubah di sini. Satu sudut di ruang tamu itu aku dekati dan masih ku ingat [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Sayang Awak, Encik UK!

Posted: 27 Jan 2014 12:23 AM PST

Oleh : Syu Ariani NADZMIE berlari keluar dari balai ketibaan. Penat dia mengucap maaf kepada orang yang dilanggarnya. Kalau tak kerana Mama, belum tentu Nadzmie akan pulang ke Malaysia. Silap hari bulan, dia akan terus menginap di United Kingdom bersama bapanya. Tercungap-cungap Nadzmie seketika. Dia bongkok memegang lutut, seraya menarik nafas berkali-kali. Puan Aida cakap [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Cinta Sis dan Bro

Posted: 27 Jan 2014 12:19 AM PST

Oleh : hanna jazmen Bunyi yang bising dan membingitkan telinga langsung tidak mengganggunya untuk terus masuk ke dalam kelab terkemuka di Kuala Lumpur. Kelibat seorang lelaki di cari-cari. Kalaulah bukan sebab kawan, jangan harap dia nak jejak dekat tempat maksiat ni. Haram! Kelibat seorang lelaki berbaju kemeja hitam berjalur kelabu yang sedang duduk di atas [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Tabahlah Wahai Hati

Posted: 26 Jan 2014 11:36 PM PST

Oleh : Dhia Wardah “Nasi, ayam, air semua dah siap. Nasib baik semua dah siap on time” senyum sendiri Khairunnisa melihat hidangan di atas meja makan. Semuanya disediakan olehnya sendiri. Bangga aku. Walaupun aku masih muda tapi menjadi juga lah masakan aku ni. Masakan istimewa buat dua insan yang paling bermakna dalam hidupnya. Hari ini [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : A.B.C.D (Aku Benar Cinta Dia)

Posted: 26 Jan 2014 11:21 PM PST

Oleh : NUR HAZEA Prolog Julai 2014 "Jodoh tu milik kita, sayang."terharu mendengar ungkapan dari seorang lelaki bergelar suami. Setitis airmata mengalir dari pelupuk mataku. Kata-kata yang begitu ikhlas lahir dari bibir suamiku. Cinta itu ibarat universal. Sesiapa berhak mengatakan cinta tidak kira kepada Allah, manusia, haiwan atau apa-apa sahaja. Manusia sekarang bercinta bagaikan esok [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Kasih Yang Abadi

Posted: 26 Jan 2014 10:57 PM PST

Oleh : Aemmy Mawarku "Sampai hati ayah buat Rissa macam ni, apa salah Rissa, apa dosa Rissa ayah?". Persoalan ini yang selalu bermain-main di benakku. Sanggup mereka pisahkan kasih sayang kami. Itulah lumrah hidup, tak semua berakhir dengan kegembiraaan. "Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula hati manusia". Pantai ini yang menjadi saksi, setiap rasa dan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Potret Kasih

Posted: 26 Jan 2014 10:53 PM PST

Oleh : ISME_ANA ZAHRAH ALWANI merenung sepi pada sekeping foto lama di dalam album gambar miliknya.Gambar tersebut dikeluarkan dan ditatap tanpa rasa jemu. Wajah seorang perempuan muda berselendang kuning keemasan menyerlahkan keayuan rupa parasnya. Zahrah Alwani tersenyum menampakkan lekukkan di sudut pipi kanannya.Lesung pipitnya terserlah. "Cantiknya ibu semasa anak dara ya, Mak Long. Tapi kenapa [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Terima Kasih Untuk Segalanya

Posted: 26 Jan 2014 10:35 PM PST

Oleh : Que Azeera Untuk kali yang ke seratus lima puluh juta, aku dan dia melepak di sini. Dia.. Lelaki bernama Azzam Azzeezuddin yang menjadi sahabat karibku semenjak kami di tahun akhir universiti. Setelah perpindahan Aina ke Kota Kinabalu atas urusan keluarga, Tuhan telah mempertemukan aku dengan lelaki ini. Aku memandang ke kiri dan ke [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Melastik Bintang

Posted: 26 Jan 2014 09:52 PM PST

Oleh : CYDA YUSOF “Kau rasa, dunia ni adil ke?” soal Kay kuat. Pertanyaan itu dilontar kepada Vee yang sedang memfokuskan pandangannya kepada gerakan air di Sungai Klang itu. Vee mendegus. “Adil dari persepsi apa yang kau mahu tahu?” Kay hanya membisu. Pertanyaan Vee itu seakan – akan sinis menerjah telinganya. Sangat sinis, hingga mampu [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---