Sabtu, 06 Februari 2016

PENULISAN2U: “Cerpen : Hilangnya “Aku”” Berserta 9 lagi karya terbaru hari ini

PENULISAN2U: “Cerpen : Hilangnya “Aku”” Berserta 9 lagi karya terbaru hari ini

Link to Koleksi Cerpen & Novel Online

Cerpen : Hilangnya “Aku”

Posted: 04 Feb 2016 11:53 PM PST

Oleh: Lantana "Please submit your assignment by next week." "What?Madam? Another two weeks please?Kitorang banyak assignment for this week.” "No no no. I don't want to know your problem. Apa yang saya tahu, 25 copy of assignment should be on my desk next week! Saya tak tahu kamu nak buat camana, apa yang penting hantar. […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Bila Tuhan Berbicara

Posted: 04 Feb 2016 11:50 PM PST

Oleh: : Mardhiah Zahra Saat dia berpaling, Dia sedar bahwa Tuhan yang Satu, Sedang berbicara dengannya, Hanya syukur yang terlafaz. ? Hanya ALLAH yang tahu hatinya. Aisya Humaira' tersenyum dalam paksa. Semua saudara mengira jiwanya rela dan pasrah. Namun, air mata yang sekian lama tersimpan terus menjadi rahsia. Tahniah diucapkan bertalu-talu daripada semua yang hadir […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Satu Garisan Nipis

Posted: 04 Feb 2016 11:48 PM PST

Oleh: Gwen Mahdi Budak selekeh tu muncul di muka pintu kelas. Aku dan empat orang lagi member berhenti ketawa. Aku bangun dari kerusi. Dia melangkah laju ke arah aku tanpa melihat sekeliling. THUD! Buku limanya yang padu menghentam pipi kiri aku. Aku terdorong ke belakang. Nasib baik ada member-member aku yang tolong selamatkan aku dari […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Tanpa Dia Di Sisiku

Posted: 04 Feb 2016 11:46 PM PST

Oleh:Quinn Rozel Takdir setiap insan yang lahir di dunia ini telah pun ditetapkan oleh-Nya. Apa pun yang terjadi dalam kehidupan ini, kita haruslah pasrah dengan takdir. Pada hari itu, aku sedang leka menaip karya yang ingin aku ketengahkan untuk dijadikan sebuah novel. Panggilan seseorang dari luar sengaja aku tidak endahkan. Aku teruskan saja kerjaku yang […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Cahaya Suci Dari Noda

Posted: 04 Feb 2016 11:42 PM PST

Oleh: Cahaya Suci Dari Noda PENA KIDAL CAHAYA SUCI DARI NODA (PENA KIDAL) Suasana bising dan gamat mula menyelubungi ruang tamu rumah keluarga Mak Chik Hasnah. Kehadiran abang Puan Hasnah iaitu Pak Chik Zulkifli atau lebih dikenali dengan panggilan Zul Cari Jodoh mengamatkan lagi suasana malam itu. Pak Chik Zul amat arif dalam mencari jodoh […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : “Saya atau Dia…?”

Posted: 04 Feb 2016 11:32 PM PST

Oleh: Adaa "Saya atau dia…?" September, 2000 Satu pagi, aku buka mata. Terasa begitu berat. Mataku bengkak akibat terlalu lama membiarkan ia dibasahi air mata, dan sungguh, aku tidak mampu untuk menahan. Ia mengalir dengan begitu deras. Entah mengapa terasa begitu sedih dan pedih hati ini apabila tersedar rupanya hatiku selama ini sedang asyik dipermain. […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Hakikat Sebuah Cinta

Posted: 04 Feb 2016 11:16 PM PST

Oleh: Moniralily Cinta tidak berbalas “begini caranya aku patut pergi?” Rashid termangu seketika setelah cintanya ditolak mentah-mentah oleh Maimunah. Rashid tak dapat menerima hakikat bahawa dia gagal mendapatkan cinta Maimunah. Sedih dan rasa terkilan masih terpalit di jiwanya. Bukan mudah pencinta seperti Rashid mahu menerima hakikat yang cintanya ditolak. “Apehal kau sedih memanjang je ni […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Separuh Hidupku

Posted: 04 Feb 2016 11:01 PM PST

Oleh: rosellates Letih. Menyesal gila aku join benda alah ni. Tak pernah aku terbayang nak jadi AJK Majlis Anugerah Dekan. Sambut pelajar-pelajar yang berjaya dapat dekan untuk keputusan peperiksaan semester lepas. Dan alhamdulillah nama aku pun tersenarai. Kiranya, aku sambut diri sendiri..? Errr.. Actually, aku saja nak cuba jadi AJK. Tak tahulah pulak akan jadi […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Setaman Mawar Hati

Posted: 04 Feb 2016 10:53 PM PST

Oleh: Perindu Sepi SETAMAN MAWAR HATI Mentari pagi mula menginjak tinggi di sebalik perbukitan yang tersergam indah di perkampungan Andaman . Cahayanya memancar tajam menerangi seluruh pelusuk desa Andaman. Sinar matahari pagi menerobos masuk ke dalam bilik Wak Saman melalui daun tingkap yang tidak bertutup rapat. Terkenyit-kenyit Wak Waman bangun sambil memisat-misat biji matanya. Matanya […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Love You Mr.Mafia (1)

Posted: 04 Feb 2016 10:51 PM PST

Oleh: "Mak,Zira pergi sekolah dulu ye"laung Hazirah sambil mengikat tali kasutnya."ye nak,Hati-hati ye"ucap Pn.Hamima sambil memangku anak bongsunya.Hazirah berjalan menuju ke pondok bas.Setelah menunggu 10 minit dan bas pun tiba Hazirah segera menaiki bas tersebut untuk ke sekolah. Bas memang takkan masuk ke dalam kawasan kampung jadi pelajar seperti Zira dan orang yang hendak menggunakan […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Jumat, 05 Februari 2016

PENULISAN2U: “Novel : Sesal Separuh Nyawa 2” Berserta 3 lagi karya terbaru hari ini

PENULISAN2U: “Novel : Sesal Separuh Nyawa 2” Berserta 3 lagi karya terbaru hari ini

Link to Koleksi Cerpen & Novel Online

Novel : Sesal Separuh Nyawa 2

Posted: 04 Feb 2016 12:42 AM PST

Oleh :Myra Ameer Kaki diayun menuju ke taman universiti dengan buku dan laptop di tangan. Terpandangkan satu meja, Fara terus berjalan menuju ke situ. Dia terus duduk dan laptopnya dibuka. Fail assignment terus dibuka dan buku rujukan yang dibawanya turut dibuka. "Haih, cepatlah habis semua ni," bebelnya perlahan. Mata masih leka memandang skrin laptop dan […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Bidadari 2

Posted: 04 Feb 2016 12:40 AM PST

Oleh :Hannah Dhaniyah Pulang dari bandar, orang ramai sedang sibuk bergotong-royong di belakang rumah Atiqah. Ada orang yang tengah kisar cili, ada yang tengah bersihkan ayam, ada yang tengah kopek bawang. Opsss! Kupas, kata orang utara. Duduk dalam suasana kampung begini, jiran tetanggalah yang ramai membantu selain daripada sanak saudara. Itulah yang istimewanya majlis di […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Mr. & Mrs. Sweet 2

Posted: 04 Feb 2016 12:38 AM PST

Oleh :Q Aulia DERAP tapak kasut kedengaran berhenti di depan meja. Iman masih tekun dengan kerjanya. Dia sudah maklum gerangan yang berdiri di hadapannya. Siapa lagi kalau bukan bos kecik, Hafiz Ammar, adik kepada Hariz Akmal? Wangian Ck One tu sudah sebati dengannya. "Ya, Encik Hafiz, boleh saya bantu?" Pandangannya dihalakan kepada jejaka berkulit cerah […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Dia… Bangladesh Mari? 2

Posted: 04 Feb 2016 12:36 AM PST

Oleh :Liz Haliza "Termenungkan apa tu, kak?" sergah mama mengejutkan lamunanku. Bibir aku leretkan, menghadiahkan mama dengan senyuman yang paling manis. Seorang ibu selayaknya mendapat penghargaan setinggi itu daripada seseorang yang bernama anak. Walaupun aku terkejut mama menyergahku, sebaik mungkin aku menyembunyikan perasaan geramku itu. "Orang tengok tv la, ma. Mana ada termenung," jawabku menipu. […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Kamis, 04 Februari 2016

PENULISAN2U: “Novel : Mendung kasih 6” Berserta 25 lagi karya terbaru hari ini

PENULISAN2U: “Novel : Mendung kasih 6” Berserta 25 lagi karya terbaru hari ini

Link to Koleksi Cerpen & Novel Online

Novel : Mendung kasih 6

Posted: 03 Feb 2016 07:36 PM PST

Oleh : kobisbunga 6 Sudah hampir dua bulan usia perkahwinannya. Namun tidak sekali pun Johan cuba berbaik-baik dengan Mira. Johan masih menganggap Mira seperti orang luar, orang yang datang menumpang dirumahnya. Namun begitu Mira tidak putus asa. Dia masih bersabar dengan karenah Johan. Makan dan minum disediakan serta pakaian Johan sentiasa diseterika untuk memastikan suaminya […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Suami Romantik 6

Posted: 03 Feb 2016 07:34 PM PST

Oleh:Dalila Sofea Bab 6 "Dua-dua macam cantiklah!" Saffiya senyum meleret. Penuh makna, sambil matanya menjeling abang kandung tersayang. Muzaffar cukup memahami reaksi adiknya itu. "Mak, tengok adik, mak!" "Kenapa?" Zakiah yang sedang melipat kain bertanya, tanpa memandang kedua-dua anaknya di atas sofa. "Tu adik nak buat hallah tu. Tak nak bagi Mia handbag Mia. Nak […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Diguna-Guna Cinta 6

Posted: 03 Feb 2016 07:31 PM PST

Oleh: Jana Mak demam. Kerap benar emak demam sejak-sejak kebelakangan ni. Selalunya, mak tidak seteruk ini demamnya. Tampal je kiri kanan koyok di kepala, mak dah serupa dapat tenaga badang. Boleh gagah pergi ke kerja. Tetapi hari ni, koyok dah naik ronyok tapi kuasa badang tidak juga muncul. Risau pulau Nur melihat emaknya yang tidak […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kalau Saya Sayang Awak?? 6

Posted: 03 Feb 2016 07:24 PM PST

Oleh: Habibah Halim BAB 6 Hairi menunggu Farra di luar kawasan sekolah apabila waktu sekolah tiba penhujungnya. Sebaik dia melihat Farra, dia segera menghampirinya. " Awak pergi mana?? Cepat hilang." " Kantin." " Nak pergi jalan-jalan??" Mamat ni macam tak betul je ajak aku pergi jalan-jalan. " Pergi mana??" " Somewhere." Lalu dia menarik tangan […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Cinta Yang Bersemi 6

Posted: 03 Feb 2016 07:11 PM PST

Oleh: SMAHADZIR 6 KINI Marta Francisca berdiri di hadapan Amir Hasraf. Dalam suasana salju yang dingin. Tetap berwajah manis, manja mempersona, matanya tajam dan bundar. Ada sedikit pijar hangat, tapi Amir Hasraf tidak yakin apakah itu untuknya. Dia hanya menatap tidak acuh. Keadaan sudah jauh berbeza. Amir Hasraf bukan lagi lelaki yang bakal menyentuh lembut […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Ijazah Di Bengkel Kereta 6

Posted: 03 Feb 2016 07:09 PM PST

Oleh: Effendi Asrul PERJUANGAN Angin bertiup perlahan dan nyaman. "Ini tanah air kita. Tak akan selama-lamanya kita hidup di bawah telunjuk British. Kita mesti berjuang. Walau dengan apa cara sekalipun. Mengusir mereka keluar!" Saidon berkata dengan begitu penuh bersemangat sekali. Ahmad memandang wajah Saidon. "Memang kita perlu berjuang untuk menuntut kemerdekaan. Tapi bukan dengan cara […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Black’ Smith Let Us Just Love 6

Posted: 03 Feb 2016 06:53 PM PST

Oleh: rayyan’Sue BAB 6 Sejak tadi pengawal peribadi yang diarahkan oleh mamanya masih mengekori gerak-gerinya tidak henti-henti. Melihatkan cara mereka menjalakan tugasan atas arahan mamanya dia sudah tahu apa yang bakal berlaku nanti. Baik dia lekas mengelak kalau tidak nanti pasti dia akan kena tangkap. Bukan dia tidak kenal manusia yang bergelar 'mama' itu. Sejak […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Awak Tunggu Saya Eh? 5

Posted: 03 Feb 2016 06:27 PM PST

Oleh : NABELLA BAZLI BAB 5 Aku berjalan agak pantas menuju ke koperasi untuk membeli nota matapelajaran Biologi yang bakal aku pelajari pada petang nanti. Sudahlah rehat satu jam saja, aku boleh pula tertidur selama 45 minit! Memang menggelabah biawak lah selepas dapat tahu bahawa aku sudahpun terlewat untuk ke kuliah. Nota pun tak beli […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Cinta Digital 5

Posted: 03 Feb 2016 06:25 PM PST

Oleh : a.k.bakar BAB 5 : MESYUARAT Jam dinding menunjukkan pukul 10 pagi. Jwanita melangkah tergesa-gesa ke pejabatnya. Dia mencari Shamsul yang sibuk dalam kerja menyusun fail. Tanpa kehadiran mana-mana staf wanita di pejabat Jwanita, tanggungjawab menjaga kebersihan pejabat diamanahkan kepada Shamsul. Sebaik Jwanita memasuki pejabatnya, Shamsul mengucapkan , “Selamat pagi…” ‘Cik’ adalah perkataan seterusnya […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Sesal Separuh Nyawa 1

Posted: 03 Feb 2016 01:21 AM PST

Oleh :Myra Ameer Prolog "Kau orang nak buat apa ni ha?!" tempik Fara agak keras. Tiga budak lelaki yang sedang berdiri mengelilinginya dipandang dengan jelingan tajam dan riak benci. Ahmad, Ali dan Abu langsung tidak mengendahkan jeritan Fara, malah semakin galak mengejeknya. Geram diperlakukan begitu Fara cuba melawan. Budak lelaki yang bernama Ahmad ditolak dengan […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Bidadari 1

Posted: 03 Feb 2016 01:08 AM PST

Oleh :Hannah Dhaniyah Alat kawalan jauh kereta di tangan aku tekan untuk memastikan kereta sudah berkunci. Peluh yang sudah mula berkumpul di dahi aku lap dengan lengan baju. Huh! Panas! Dah dekat setahun juga aku tak menjejakkan kaki dekat negeri ni, panasnya tak berubah! Amboi… Macamlah setahun ni aku duduk dekat Eropah sana. Perasan sungguh! […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Mr. & Mrs. Sweet 1

Posted: 03 Feb 2016 01:03 AM PST

Oleh :Q Aulia KAKINYA laju mengayun langkah menuju ke lobi lif. Sesekali matanya melirik ke arah jam tangan Solvil et Titus putih pemberian abangnya sempena hadiah hari kelahirannya yang ke-32 yang lalu. Pukul sembilan empat puluh lima pagi. Lewat empat puluh lima minit! Tentu punch cardnya merah. Huh! Ini semua gara-gara Honda Jazznya tiba-tiba meragam […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Dia… Bangladesh Mari? 1

Posted: 03 Feb 2016 12:57 AM PST

Oleh :Liz Haliza Prolog "Terima kasih," kata lelaki itu dalam keadaan sangat lemah. Aku hanya mampu mengangguk. Lidahku kelu untuk berkata-kata. Mataku bergenangan dengan air mata manakala jantungku berdegup dengan kencang. Sewaktu tubuhnya mahu disorongkan ke dalam ambulans, sempat lagi dia cuba memegang tanganku tetapi pegangan yang sangat lemah itu mudah saja terlerai. "Sudahlah tu, […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Dr.Ariana Hafiya 4

Posted: 03 Feb 2016 12:43 AM PST

Oleh : the amicable horsey BAB 4 Ariana Hafiya berjalan keluar dari perut elevator sambil menjinjit beg laptopnya dan menyilang beg tangan berjenama coach.Sesiapa yang melihat dia pasti akan pelik melihat jumlah beg yang dibawa Ariana Hafiya setiap hari hasil daripada membawa beban kerja yang banyak namun dia kelihatan classy walaupun membawa beg yang banyak.She […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Rahsia Kami 4

Posted: 03 Feb 2016 12:32 AM PST

Oleh : Dhia Esymara BAB 4 P ulang dari klinik, Sofea tidak mahu Rayyan mencempungnya lagi. Tambah-tambah mereka berada di halaman rumah Sofea. Nanti jiran-jiran mereka nampak pula. Adalah jiran yang datang bertanya kereta mewah siapa yang diparking di halaman rumah Sofea. Sibuk sahaja nak ambil tahu jiran kiri kanan depan rumah ni. Jadi ibu […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Sang Peneman Sepi 4

Posted: 03 Feb 2016 12:30 AM PST

Oleh : Nur Mashitah Pada petang yang indah dan sunyi itu, Amrina bersenandung sendirian sambil membersihkan biliknya. Dah berhabuk betul akibat jarang sangat dibersihkan. Maklumlah, asyik kerja, kerja dan kerja je. Dia taknak suruh bibik yang buat sebab takut nanti entah kemana pula kertas kerjanya pergi. Takut bibiknya salah susun sebab punya main susah dia […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Jodoh Pasti Ada 4

Posted: 03 Feb 2016 12:28 AM PST

Oleh : daus surono Jodoh pasti ada Bab 4 Rasa terkejutku masih belum hilang dikeranakan seorang insan yang baru kukenali langsung akan menjadi belahan hatiku,tetapi sebenarnya aku pun baru mula menaruh perasaan kepada Annes nur laila,tapi apakah dia akan menerima diriku yang serba kekurangan yang bukan berasal dari keluarga yang berada mau menerima diriku menjadi […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Cintai Aku … Seadanya 4

Posted: 03 Feb 2016 12:22 AM PST

Oleh: haniey hassan ” Lepaslah!!! Apa kau orang nak buat dengan aku ni hah!!!lepaslah! Apa semua ni pakcik?!” Zahra meronta kuat namun rontaannya langsung tidak dipedulikan oleh lelaki yang memegangnya.Edgan datang bersebab! Dia pasti Edgan datang untuk menuntutnya. Daud telah menjualnya! Jika tidak Edgan tak akan datang tanpa sebab. “Kau jangan bisinglah! Heh kat sana […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Jodoh Kau & Aku 4

Posted: 03 Feb 2016 12:12 AM PST

Oleh :ain yana “Kau ni dah kenapa Adam? Dua tiga hari ni aku tengok kau termenung sana termenung sini, kau ada masalah ke?” Risau pula Zikri melihat keadaan rakan sepejabatnya itu, tak pernah dia tengok Adam Darwisyh berkeadaan sebegitu sebelum ini. Adam Darwisyh tersedar dari lamunannya. “Tak ada apa-apalah Ri, aku ok” terus pandangannya di […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kau Yang Ku Nanti 4

Posted: 03 Feb 2016 12:11 AM PST

Oleh : Hijratul Akisya ***4*** Suis lampu ditekan. Ruang yang gelap tadi terang benderang. Dia melambai tangan pada Razlan sebagai tanda telah selamat berada didalam rumah bila melihat Razlan masih diluar memastikan keadaan dirinya tidak ada apa-apa. Langkah diatur ke sofa, tubuhnya masih menggigil, agaknya rasa terkejut tadi menyebabkan secara tidak sengaja dia mendapat demam […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Encik Suami Mr Hot Temper 4

Posted: 02 Feb 2016 11:56 PM PST

Oleh: Musfirah Muzairi BAB 4 "Bulan terang di pagar bintang…Makin indah bila dipandang… Dengan senyuman mesra…Hmmmm….Emmm,"suaranya bergema di segenap ruang dapur. 'Oh! Nyanyi ye,"tiba-tiba Daniel mendapat satu akal nakalnya untuk mengenakan Mak Kiah. "Mak Kiah ada orang terbang,"jerkah Daniel dari belakang. "Opocot mak engkau terbang melayang! Alah bapa aku kena kahwin lagi,"gelak Daniel terbahak-bahak mendengar […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Dia Isteri Sempurna 4

Posted: 02 Feb 2016 11:54 PM PST

Oleh: harif iriaz BAB 4 "Bulan terang di pagar bintang…Makin indah bila dipandang… Dengan senyuman mesra…Hmmmm….Emmm,"suaranya bergema di segenap ruang dapur. 'Oh! Nyanyi ye,"tiba-tiba Daniel mendapat satu akal nakalnya untuk mengenakan Mak Kiah. "Mak Kiah ada orang terbang,"jerkah Daniel dari belakang. "Opocot mak engkau terbang melayang! Alah bapa aku kena kahwin lagi,"gelak Daniel terbahak-bahak mendengar […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Jalan Pulang 4

Posted: 02 Feb 2016 11:52 PM PST

Oleh: Effendi Asrul HULUBALANG JIWA Kisah Hulubalang Jiwa. Gagah perkasa orangnya. Sangat setia kepada raja. Suatu hari mendapat perintah. Meminang Puteri Bunga. Kecantikannya tidak terperi. Serata negeri tiada tandingan. "Segeralah berangkat, anakanda. Jalankanlah titah raja. Berapa ramai pengiring yang anakanda perlukan?" kata Datuk Paduka Bendahara. "Tak usahlah dikirim ramai utusan, ayahanda. Biarlah anakanda seorang sahaja […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

(PENTING) Waktu Operasi & Serahan Akhir Pos Sempena Cuti Raya Cina

Posted: 02 Feb 2016 11:09 PM PST

(PENGUMUMAN PENTING) Buat semua pelanggan Karyaseni & Penulisan2u yang telah membuat pesanan novel secara online di www.karyaseni.my & www.p2u.my. TARIKH AKHIR PENGHANTARAN/POS oleh Pos Laju Malaysia adalah pada 2 FEBUARI 2016 (SELASA). Oleh itu, operasi POS KARYASENI dan PENULISAN2U akan DIHENTIKAN buat sementara waktu mulai 3 FEBUARI (RABU) hingga 9 FEBUARI 2016 (SELASA). Untuk pembelian […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Tautan Rindu 4

Posted: 02 Feb 2016 10:56 PM PST

Oleh: HALIJAH TUKIRAN BAB 4. "Dah tak tahu ke hari dah malam? Merayap sahaja kerjanya. Tak mendatangkan hasil langsung. Daripada ada, baik tak ada!" Lancang Datin Zubaidah menghamburkan kata-katanya pada anak muda itu. Sedari kecil, Datin Zubaidah amat membenci Adry. Dia melihat anak muda di hadapannya itu tidak ubah seperti sampah. Usahkan senyum, untuk memandang […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Awak Kat Mr Google 3

Posted: 02 Feb 2016 10:51 PM PST

Oleh :Sri Wahyuni BAB 3 Kedengaran lagu Dengarlah Bintang Hatiku nyanyian kumpulan Demeisis jelas kedengaran dari telefon bimbit Melia. Dia segera mencapainya. Satu-satunya nada dering yang di letakkan khas untuk panggilan dari Harraz. Dapat bercakap dengan Harraz membuatkan dia tersenyum. Kata orang, jauh di mata dekat di hati. Kata-kata Harraz sekali lagi membuatkan dia terbuai-buai […]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---