Visitor

Google Search

Minggu, 14 Oktober 2012

PENULISAN2U: “Cerpen : Terima Kasih Awak” Berserta 16 lagi karya terbaru hari ini

PENULISAN2U: “Cerpen : Terima Kasih Awak” Berserta 16 lagi karya terbaru hari ini

Link to Koleksi Cerpen & Novel Online

Cerpen : Terima Kasih Awak

Posted: 13 Oct 2012 07:26 PM PDT

Oleh : wawa pucha Aku merenung gunung di hadapanku. Indah! SubhanALLAH. Kagum aku melihat keindahan ciptaan ALLAH. Aku berzikir. ” Hoi! ” Jerkah seseorang di belakangku ” Astaghfirullahalazim ” Aku menoleh. Mukaku cebik. Di hadapanku ialah sahabat yang sentiasa ada di sisiku. Hanis Nasuha. ” Amboi tak suka tengok aku ke sampai muka macam asam [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Hikayat Putera Cerewet

Posted: 13 Oct 2012 07:24 PM PDT

Oleh : Syiqin Hanie Namaku ialah Zulaiqa Nur Zahra. Aku ialah suri rumah sepenuh masa. Kehidupan aku begitu indah sekali, sebelum aku terikat dengan lelaki cerewet itu! Namanya ialah, Alexander Zulkarnain, seorang muallaf yang wajib aku lindungi sebagai seorang muslim yang sejati. Papa dan mamanya juga seorang muallaf yang berbangsa cina. Alex sudah sah menjadi [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Bittersweet

Posted: 13 Oct 2012 07:13 PM PDT

Oleh : Huda J Berkepit macam belangkas, Romeo dan Juliet, Uda dan Dara. Lagi apa? Adam dan Hawa and what everlah! Semua tu Ifhami dan Ishami buat pekak aje. Lantaklah orang nak bagi gelaran apa sekali pun. Yang penting tak mengganggu hubungan diorang sebagai kawan baik. Hubungan mereka telah bermula sejak dalam kandungan lagi. Ahaha. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Mawar Segar Kembali

Posted: 13 Oct 2012 07:10 PM PDT

Oleh : syahirah Seorang perempuan bertudung dan memakai baju sekolah menengah sedang duduk di perhentian bas ketika menunggu ayahnya. Nur Elyana, nama itu tersemat pada bahagian kiri tudungnya. Manis sekali wajahnya tetapi tercemar dengan kemuramannya. Mungkin ada masalah yang melanda. Elyana tersentak apabila ada tin bergolek di kakinya. Dia mengangkat muka,Nurul Aliya, seorang perempuan berbaju [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Jom Couple!

Posted: 13 Oct 2012 06:13 PM PDT

Oleh : Myn Famieza Fareeq menarik nafas sedalam-dalamnya. Dia menguis-guis daun pokok rambutan yang gugur di atas tanah dengan kakinya. Dia cuba menyusun ayat untuk memulakan bicara. Gadis yang berada beberapa jarak daripadanya ini garang orangnya. Tapi entah kenapa Fareeq semakin hari semakin ingin mendekati gadis ini. "Saya suka awak. Sudikah awak menjadi teman wanita [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Prince Charmingku, Mr Annoying

Posted: 13 Oct 2012 06:00 PM PDT

Oleh : Cahaya Kasih Namaku Cahaya. Aku baru saja mencecah ke alam remaja yang sebenarnya. Usiaku baru saja mencecah tujuh belas tahun. Seperti gadis lain yang seumur denganku, aku juga ingin memiliki perasaan dicintai dan mencintai. Mungkin sesetengah pendapat akan beranggapan bahawa gadis seusiaku belum layak untuk didampingi mahupun mendampingi mana-mana teruna pujaan. Bagi aku [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Takdir Yang Telah Tertulis

Posted: 13 Oct 2012 05:57 PM PDT

Oleh : joyah cool 'Bila kau nak kahwin?' 'Kawan-kawan sebaya semua dah ada anak. Tak teringin ke?' 'Ingat umur tu makin muda ke?' "Ah! Bosan! Salah ke kalau kahwin lambat? Zaman sekarang ni standard apa kalau kahwin lambat! Dalam agama sendiri pun tak cakap salah, berdosa pun tak kalau dah namanya jodoh belum sampai" rungut [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Warkah Syawal Untuknya

Posted: 13 Oct 2012 05:22 PM PDT

Oleh : Abi Nur Syifa AMIR MEMBELEK sambil memusing-musingkan gelas di tangannya. Isi gelas itu tadi baru habis di teguk. Dingin sejuk isi gelas itu masih lagi di rasai di tekaknya. Kemudian Amir memandang kabinet yang tersergam di hadapannya. Apa sahaja, dari Vodka, Wine, Tequila, Beer, Margarita, semuanya hampir ada. Di susun rapi mengikut tahun [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Kerana Peristiwa Itu

Posted: 13 Oct 2012 05:20 PM PDT

Oleh : Aheza Izdar Terkebil-kebil mata Shafiqah menahan rasa ngantuknya. Kalau dikira dah 10 masuk kali mulutnya tidak berhenti menguap. Matanya mula merah dan berair. Mana taknya kalau hampir 4 jam dia di depan laptop. Air nescafe yang dibancuhnya untuk menghilangkan rasa ngantuk sudah habis dihirupnya. Jam di ruang tamu menghampiri pukul 2 pagi. Alhamdulillah [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Maafkan Aku

Posted: 13 Oct 2012 05:17 PM PDT

Oleh : nurul solehah " Bantulah dia. Selamatkanlah dia Ya Allah. Ini semua adalah salah aku, salah aku Ya Allah.." Allah lah sebaik-baik tempat sandaran dan sebaik-baik tempat untuk mengadu. Siapa lagi yang lebih hebat daripadaNya? Segala harapan, luahan perasaan mahupun rintihan, diadukan pada Yang Esa. Berbakikan tenaga yang sangat sikit, doa itu diaminkan lalu [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : P/S: Adik Aku Autism, Suamiku Cikgu

Posted: 13 Oct 2012 04:53 PM PDT

Oleh : asreen as dedeq Angin bayu menghembus sayu, Menyampaikan salam buat si dia, Yang pernah ku sayangi, Senyuman yang pernah engkau berikan Tidak pernah lupus dimamah waktu, Sekarang ini,hanya doa dan zikir Yang mampuku berikan sayang, Semoga dikau tenang disana. "Okay kelas,cikgu nak awak semua rujuk buku teks Bahasa Melayu dan baca perenggan satu [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Pelangi Sesudah Hujan

Posted: 13 Oct 2012 04:49 PM PDT

Oleh : Majumirain Bunyi ringtone lagu penyanyi barat yang tidak ku kenali kedengaran bernyanyi nyaring. Kelam- kabut ku menekan keypad handphone Samsung milik Syah itu agar tidak menganggu tidur Syahrul, insan yang bertakhta di hati ini Selama 5 tahun. "de di mana..be sms di num 017 tak reply pon" menggigil tanganku saat ku baca satu [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Waktu Buat Kita

Posted: 13 Oct 2012 04:43 PM PDT

Oleh : Masyitah Sharqowi Tanpa menoleh kiri kanan, depan belakang,pantas kakiku mengorak langkah menuju ke pintu utama. Baru sebentar tadi aku menerima panggilan daripada Syaril menyuruhku bertemu dengannya di tempat biasa. "Hai Ira, nak ke mana tu sayang, cepat sangat sampai langsung tak pamitan ngan mak ni" panggilan mak mematikan langkahku. Kupandang wajah mak, laluku [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Manual Cinta

Posted: 13 Oct 2012 04:40 PM PDT

Oleh : Juemalda Hermand Namaku Mohd Syafie bin Rosman atau lebih dikenali sebagai Pa'e. Berumur 24 tahun dan masih menuntut dalam Ijazah jurusan Kejuruteraan di UTM. Tinggiku lebih kurang 175 cm dan berat dalam 80kg, ideal bagi lelaki muda dan sihat seperti aku. Merupakan anak kelahiran dari Changlun, Kedah tetapi merantau menimba ilmu di kota [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Sayang, Kau Bukan Untukku

Posted: 13 Oct 2012 04:22 PM PDT

Oleh : Nissa umairah Aulia Humairah menangis semahu-mahunya.Tubuhnya yang direbahkan di atas tilam empuknya terhenjut-henjut menahan tangis.Rasa sedih dihatinya tidak boleh dibendung lagi.Perbualannya dengan insan yang sangat disayanginya sebentar tadi benar-benar membuat hatinya terluka.Tidak disangka, setelah hampir dua tahun dia berkasih dengan insan yang bernama Faizal Hakimi, berakhir dengan perpisahan.Selama mereka berkasih, tidak pernah walau [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Sahabat Cinta

Posted: 13 Oct 2012 04:21 PM PDT

Oleh : NUR ABDULLAH SUARA penyanyi di atas pentas restoran bertaraf lima bintang itu menerjah telinga mereka sebaik sahaja pintu dibuka. "Weh, Fendi. Kau ni betul nak belanja kitorang ni?" Iman meminta kepastian. Bukannya apa, datang restoran yang tahap bling-bling, tak mampu nak bayar kang tak pasal-pasal kena basuh pinggan. "Betul la. Kau tanya lagi [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Cerpen : Karma

Posted: 13 Oct 2012 04:16 PM PDT

Oleh : Stilleto "Yuni,aku takutlah nak jumpa dia. Lain kali jelah kita tunggu Danny eh," pujuk Fiziyana. Dari tadi lagi bibir comelnya asyik mengomel akan perasaan gementarnya untuk bertemu Danny, pelajar lelaki yang telah sekian lama diminatinya. "Ah! Kau jangan nak mengada-ngada. Selama ni kau yang sibuk sangat nak jumpa Danny face to face kan? [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Tidak ada komentar: