Visitor

Google Search

Selasa, 16 Oktober 2012

PENULISAN2U: “Novel : Cinta Terjerat 1” Berserta 25 lagi karya terbaru hari ini

PENULISAN2U: “Novel : Cinta Terjerat 1” Berserta 25 lagi karya terbaru hari ini

Link to Koleksi Cerpen & Novel Online

Novel : Cinta Terjerat 1

Posted: 15 Oct 2012 09:46 PM PDT

Oleh : tina derika 1 Kring!!! Loceng di kaki lima bangunan Sekolah Menengah Kebangsaan Senawang berkumandang menandakan sudah tibanya waktu rehat bagi para pelajar menengah atas. Tamatlah sesi pembelajaran matapelajaran Matematik untuk setengah hari itu. Hafiza mengemas buku-bukunya yang berselerak di muka meja. Kalkulator disisip ke dalam kocek beg galasnya. Sengaja dia melambatkan pergerakannya memandangkan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Bersatukah Kita? 1

Posted: 15 Oct 2012 09:43 PM PDT

Oleh : Nina Zaty Bab 1 Kereta Myvi biru hadiah ayah dua tahun yang lalu , dibelok masuk ke perkarangan rumah. Kereta diparking di suatu petak kosong bersebelahan dengan kereta Naza Ria ayah. Aku mencapai beg sandang dan clear folder yang berwarna ungu dari atas tempat duduk sebelah penumpang. Langkah kuatur menuju ke pintu rumah. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Skip Beat 1

Posted: 15 Oct 2012 09:34 PM PDT

Oleh : Syifaa subri Aku sekadar memerhati Adam bermain bola dengan anak saudaranya, Alif dari dalam rumah.Aku tersenyum memandangnya. Aku suka semuanya tentang Adam. Cara dia berjalan, penampilanya dan segalanya tentang dia. Aku sudah mengenali Adam sejak kecil lagi. Walaupun aku hanya anak pembantu di rumah agam ini, tetapi layanan mereka sekeluarga terhadapku sangat baik. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Rasa Hati Untuk Maisarah Alya 1

Posted: 15 Oct 2012 09:31 PM PDT

Oleh : MASTURAH REJAB Putaran waktu telah mendewasakan aku. Aku membesar tanpa ayah dalam hidupku. Sudah hampir lima tahun ayah kembali ke rahmatullah. Dan tahun ini merupakan tahun bersejarah buatku kerana tahun ini usiaku genap dua puluh tahun. Pantas sangat waktu berjalan. Ingat lagi aku masa sepuluh tahun yang lepas, aku masih darjah empat. Eh, [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Benci Dan Cinta 1

Posted: 15 Oct 2012 09:27 PM PDT

Oleh : DYAA NADYAA Aku humban beg sandang aku ke atas katil. Menghumbankan sekali diri di atas katil. Berbaring telentang sambil tangan kanan di letakkan di atas dahi. Arghh…hari ini sangat-sangat penat, penat dengan kerja dan yang paling penat layan budak nakal kat tempat aku bekerja tu. Haishh…kenapa lah budak tu suka sangat cari pasal [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Dendam Cinta Berdarah 1

Posted: 15 Oct 2012 09:23 PM PDT

Oleh : AEZACK ARYOUAEL Ikmal, seorang penulis novel terkemuka tanah air sedang menyiapkan karyanya yang terbaru untuk dipasarkan tidak lama lagi. Semua karyanya sebelum ini laris terjual. Kini, karya terbarunya sudah sembilan puluh peratus siap. Hanya tinggal beberapa perkara yang perlu diedit semula. Jam menunjukkan pukul satu pagi. Matanya yang masih segar membuatkan dia berupaya [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Rindu Seorang Zaujah 1

Posted: 15 Oct 2012 09:22 PM PDT

Oleh : Hanna Aleeya Suamiku yang sedang bersandar di sofa aku dekati. Bibirku mengukir senyuman. Sehelai rambutku yang terjuntai di dahi aku selak ke cuping telinga. Dia melemparkan senyuman manis kepadaku. Aku melentokkan kepalaku di bahunya. Jam pada dinding ruang tamu aku kerling. Sudah pukul 7.50 malam. Aku menghela nafas lemah. Untuk menegurnya, aku perlu [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Seluhur Cintaku 1

Posted: 15 Oct 2012 09:17 PM PDT

Oleh : asyura syuhaidah BAB 1 "Woi, perempuan!"teriak Airil lantang. Habis seluruh manusia yang ada di kedai makan itu menoleh ke arahnya. Badannya yang sudah basah dijirus air tidak dipedulikan lagi. Yang pasti amarahnya terhadap ‘waiter’ perempuan itu harus dihamburkan, dah la moodnya sememang tengah tak elok ni. Pelayan perempuan itu kelihatan amat terkejut dengan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Ku Intai Cinta Dalam Rahsia 1

Posted: 15 Oct 2012 09:16 PM PDT

Oleh : ratu qaseh Hujan tetap mencurah membasahi bumi, bagai memahami perasaan hatinya yang kini ntah susah di gambarkan. Hanya tuhan sahaja yang tahu akan perasaanya itu.Baru seketika tadi ibu nya memberikan satu khabar yang dia sendiri tidak pasti akan apa yang dia harus lakukan. "Tak tak, fiya tak faham, apa semua ni?bentak gadis bernama [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Fasilitatorku, Suamiku 1

Posted: 15 Oct 2012 08:18 PM PDT

Oleh : Fatihah Radzi BAB 1 " Sesiapa yang mahu menyertai Kem Motivasi di Gunung Ledang pada hari Jumaat ini , sila ambil borang dari saya ." kata-kata Cikgu Dani mengakhiri kelas biologi hari ini . Aku yang sudah keletihan , ditambah pula dengan homework yang menimbun dan mata yang kuyu kura-kura , terus berjalan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Saya Sangat Cintakan Dia 1

Posted: 15 Oct 2012 08:05 PM PDT

Oleh : Lin Kamal 1 "Lawanya..," entah kenapa terdetik hati Ian untuk mengucapkan kata-kata subjektif itu pada apa yang dilihatnya. Namun pantas dimarah umminya. "Stop it,Ian. Don't make anymore trouble after all what you have done. Learn from your mistakes! Kalau Ian tak buat perangai, dah lama papa percayakan Ian dan mungkin Ian dah terbang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Mr. Secret Admirer 22,23,24

Posted: 15 Oct 2012 07:49 PM PDT

Oleh : SHILA ALISH BAB 22 Suasana suram mengiringi perjalanan Haziq dan Zureen. Masing-masing membisu dan hanya melayan perasaan sendiri. Zureen memalingkan mukanya ke luar tingkap seolah-olah sedang menikmati pemandangan indah di luar sana tetapi sebenarnya lebih kepada hendak mengelak dari memandang wajah abang angkat yang mula dicurigai itu, walaupun sebenarnya tiada apa yang menarik [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 17

Posted: 15 Oct 2012 07:45 PM PDT

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 17 Hari baru bermula, menjanjikan sinar harapan kepada Penghuni Villa Chinta Qaseh. Awal-awal lagi Qalisha sudah bangun. Kalau diikutkan hati mahu sahaja dia terus menyambung tidur. Tapi bila difikirkan yang dia kini berada di rumah mertua, mahu tak mahu dia bangun. Tuala di capai dan kaki terus melangkah ke bilik [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kau Tetap Milikku 10

Posted: 15 Oct 2012 07:40 PM PDT

Oleh : Aqua Girl BAB 10 Arina kembali merebahkan badan di atas katil setelah selesai mengerjakan sembahyang subuh tadi. Itulah rutin hariannya bila hari minggu menjelma. Berbaring-baring di atas katil dan tilam empuknya sambil memeluk bantal peluk. Ada harinya Arina merehatkan otaknya dengan menonton rancangan kartun yang disiarkan di televisyen. Terasa seperti kanak-kanak riang bila [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Cina Buta 14

Posted: 15 Oct 2012 07:29 PM PDT

Oleh : Cuat BAB 14 "Saya nak tanya, apa yang awak bualkan dengan mak semasa saya hantar Ashraf ke tadika tadi?" Hasrol menyoal Marisa. Dia betul-betul ingin tahu apa yang berlaku lebih-lebih lagi apabila melihat Marisa menangis ketika dia pulang ke rumah. "Awak tanya ni mesti sebab nampak saya menagis tadi kan?" Soal Marisa pula. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Suamiku Paling Sweet 17

Posted: 15 Oct 2012 07:26 PM PDT

Oleh : Anjell Homosapien BAB 17 "Macam mana?" Aku dengar suara mengeluh. "No news. Masih tak jumpa Qisya. Dia tak daftar kolej. Patutnya hari ni dia daftar kolej kediaman." Suara itu mengeluh lagi. "Maybe dia taknak dok kolej kot?" "Sebab tu la papa dah minta pengecualian untuk tinggal luar kolej. Papa taknak semua orang tahu [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kerana Terlupa 60,61,62

Posted: 15 Oct 2012 07:19 PM PDT

Oleh : LC Bab 60 Aku dan Ikmal sedikit hairan menerima kunjungan abang Arie. Abang Arie nampak kusut. Aku segera ke dapur membancuh minuman untuk mereka. Tidak pernah aku melihat abang Arie sekusut itu. Sebaik selesai membancuh minuman, aku membawa ke depan. "Mal… abang dah tak tau nak minta tolong siapa lagi. Dia nak Mal." [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Dipenghujung Kisah Cinta 34

Posted: 15 Oct 2012 07:16 PM PDT

Oleh : Nour Hany Episod 34 Datin Mariam sudah dibenarkan keluar selepas semalaman dia ditahan di wad. Nasib baik luka dikepalanya tidak begitu dalam. Cuma tekanan darahnya naik mendadak. Mungkin disebabkan tekanan dan rehat yang tidak cukup. Manakan tidak, semuanya gara-gara Adam Rayqal. Namun begitu, dia tidak langsung pulang ke rumah. Bagaimana dia mahu pulang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Takdir itu untuk aku 33

Posted: 15 Oct 2012 07:12 PM PDT

Oleh : Mrs.Yie PART 33 Aku belajar silat??? Ish.. tak nak la. Mesti aku nampak macam jantan. Pagi ni Izudin membawa aku ke pusat latihan silat dan pada sebelah tengahari pula kami pulang dan singgah ke pantai. Best jugak bila dapat tengok Izudin mengajar silat dekat pusat latihan silat tu. Beria-ia benar dia suruh aku [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kau Yang Pertama Dan Terakhir 32

Posted: 15 Oct 2012 07:01 PM PDT

Oleh : Qaseh Farina BAB 32 Di balkoni, Sheikh Azri Sufian melabuhkan punggungnya pada kerusi di sisi Sheikh Mustaza. Wajahnya dibalut gundah gulana. Sejak dia mendengar suara merdu Zairin Elina mengalunkan ayat-ayat suci Al-Quran, ketika dia melalui hadapan bilik perempuan itu tadi, hatinya tiba-tiba disapa oleh sesuatu. Lama dia terleka mendengar bacaan perempuan itu. Indah [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Potret Cinta Kita 31

Posted: 15 Oct 2012 06:56 PM PDT

Oleh : ShaZee LUKISAN KE- 31 Ezza melangkah keluar dari LRT yang dinaikinya. Matanya melilau melihat ke kiri dan kanan mencari kelibat seseorang. Tiba-tiba telefonnya berdering dari dalam poket seluar. Ezza tersenyum lalu mengangkat panggilan itu. "Assalamualaikum." Dia memberi salam terlebih dahulu. "Wa'alaikumussalam. Awak ada dekat mana sekarang ni?" Pemanggil di hujung talian sebelah sana [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Benci Tapi Rindu 24

Posted: 15 Oct 2012 06:52 PM PDT

Oleh : NIERASHIDA 24 "Assalammualaikum abang. Selamat pagi" Ceria sungguh suaranya di pagi itu. "Waalaikumussalam. Selamat pagi juga. Awal sayang bangun hari ni" "Orang tua-tua kata, murah rezeki tau kalau kita bangun awal. Abang dah mandi ke belum ni? Berbaulah" Tangan Aqilah mengibas-ngibas di hidungnya. "Eleh, kejap lagilah. Macamlah dia tak pernah mandi lewat. Sayang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Tidak Seindah Mimpi 26

Posted: 15 Oct 2012 06:49 PM PDT

Oleh : Org Ganu Aku termangu. Kata-kata Rangga tempoh hari cukup membuatkan jiwa wanitaku kecut. "Kiranya kamu enggak cinta sama aku?" Kata-kata rangga masih terngiang-ngiang di telingaku. Ya Allah…dugaan apakah lagi ini ? Aku mundar mandir dalam bilik ku yang hanyalah sekankang cuma. Aku memikirkan apakah perlu aku jawab sama Rangga. Tidak pernah terlintas langsung [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Cinta Itu Indah! 20

Posted: 15 Oct 2012 01:14 AM PDT

Oleh : Shiroe Sherry Suatu petang, abah mengajakku ke pasar malam. Kata abah, dia sudah muak dengan masakan emak. Tekaknya nak bermanja dengan masakan gerai yang dijual di pasar malam. Aleeya yang ingin mengikut, dihalangnya pergi. Kata abah Aleeya lebih elok tambah pahala dengan membantu emak menyiapkan apa-apa yang patut di dapur sebelum kami pulang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Gemleo 20

Posted: 14 Oct 2012 09:55 PM PDT

Oleh : Rahimah Humaira BAB 20 "Asal dari mana?", soal Zawin ramah. Dia melabuhkan punggung di kerusi kayu dalam bilik sederhana besar itu. "Kelate", balas Zeyra sambil tersenyum nipis. Tangannya cekatan memunggah pakaian dari dalam luggage hitam. Zawin menepuk dahinya. Dia terlupa gadis ini sekampung dengan Puteri Nur Deana. "Belajar di mana ni?". "Unisel". "Ambil [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Qalam Rindu 18

Posted: 14 Oct 2012 09:44 PM PDT

Oleh : Syifa Raihan 18 AKU menatang dulang berisi seteko milo dan tiga cawan kosong. Perlahan-lahan aku letakkan di atas meja kopi yang tersedia di ruang tamu. Mata ku lirikkan ke arah peti televisyen yang sejak tadi shok sendiri sedangkan Insyirah sedang sibuk bermain-main dengan anak saudaranya, Iman. "In, jemput minum…" aku bersuara mesra seperti [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Tidak ada komentar: