Visitor

Google Search

Selasa, 06 November 2012

PENULISAN2U: “Novel : Pinggan Tak Retak, Nasi Tak Dingin 2” Berserta 25 lagi karya terbaru hari ini

PENULISAN2U: “Novel : Pinggan Tak Retak, Nasi Tak Dingin 2” Berserta 25 lagi karya terbaru hari ini

Link to Koleksi Cerpen & Novel Online

Novel : Pinggan Tak Retak, Nasi Tak Dingin 2

Posted: 05 Nov 2012 08:56 PM PST

Oleh : UMI SYIDAH BAB 2 Shaiful Mizan merenung tajam adiknya Shahrul Nizam. Rasa macam hendak ditelannya saja hidup-hidup. Nampak kecik saja Nizam di matanya. Nizam yang buat angkara, dia pula yang kena tanggung beban. Namun Mizan hanya mampu menggenggam penumbuknya kemas-kemas dan mengetap kejap giginya menahan geram. Marzuki terkedu. Wajahnya yang gembira sebentar tadi [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Suamiku Encik Perasan! 2

Posted: 05 Nov 2012 08:54 PM PST

Oleh : Afeefa BAB 2 A ku menutup pintu bilikku. Huarghh! Bosan tak tau apa nak buat. Nak lepak dengan Mizan dia ada hal dengan Kak Ina harini. Lantas laju tanganku mencapai laptop dari dalam beg. Chatting lagi ok kot dari tido. Aku terus sign in yahoo messenger. Mana tahu ada teman-teman yang online. Boleh [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Sungguh! Aku Jatuh Cinta 2

Posted: 05 Nov 2012 08:51 PM PST

Oleh : shaf SAJC [2] Apa yang sedang aku buat ni? Mata melirik pada sebuah buku nota yang comot sekali dengan calitan tepung, coklat. KEK COKLAT KUKUS Bahan : 2 cawan tepung blue key 1 cawan gula – izah guna gula perang 1 cawan susu pekat manis – izah kurangkan 1 cawan milo 1 cawan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Putera Stiletto 2

Posted: 05 Nov 2012 08:49 PM PST

Oleh : Eidawati Bab Dua Munira terkekeh-kekeh ketawa. Komik yang dibaca benar-benar menggelikan hatinya. Wajah mamanya yang berkerut-kerut memandang tidak disedari. Dia terus tertawa sehingga Puan Sri Zaiton berdehem-dehem memberi isyarat. Munira mencebik bibir. Baru terperasan mamanya sibuk memerhatikan sejak tadi. "Hmm… elok sangatlah tu Munira. Anak dara perangai tak macam orang perempuan." Sindir Puan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Nurin Batrisyia 3

Posted: 05 Nov 2012 08:39 PM PST

Oleh : Eidawati BAB TIGA Nurin terus merenung jus epal yang dipesan. Tiada sepatah kata yang terkeluar dari mulutnya namun dia memandang ke arah Zayan apabila lelaki itu lembut memanggil namanya. Nurin memaksa senyum. Dia menarik nafas, cuba mencari kata-kata yang sesuai untuk dituturkan pada Zayan. "Kak Nurin minta maaf sebab tak berterus-terang tentang perpisahan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Pulut Untuk Alang 3

Posted: 05 Nov 2012 08:30 PM PST

Oleh : M. Cairol Yakup Bab Tiga Cuti semester akhir tahun. Cepat sungguh rasanya masa berlalu. Ada sebulan lebih lagi sebelum Gayah menginjak ke tingkatan empat awal tahun depan. Tingkatan empat nanti bolehlah dia berehat sikit. Tahun ini saja, Gayah sudah bertungkus-lumus untuk PMR. Siang malam, pagi petang mengadap buku. Menghafal formula matematik, menghafal sejarah, [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Cinta Terjerat 3

Posted: 05 Nov 2012 08:25 PM PST

Oleh : tina derika 3 "Dah lama aku minat dia. Tak pernah seumur hidup aku, minat kat lelaki punya lama. Tapi, sebabkan sekolah lagi, takkan aku nak beriya-iya pulak. Lagipun dia tu sombong." Luah Hafiza pada Darina sepupu karibnya. Darina yang sedang duduk menghadap komputer ribanya sesekali menoleh memandang Hafiza. Selesai majlis tahlil arwah, mereka [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Sweet Revenge 3

Posted: 05 Nov 2012 08:02 PM PST

Oleh : kimchi milio Bab 3 Semua pelajar pulang ke bilik masing-masing . Tinggal Shahin dan Nia berdua untuk membincangkan mengenai aktiviti kelab sepanjang tahun . Shahin duduk menghadap Nia . Nia rasa kekok . "Okey , apa aktiviti yang kita nak buat sepanjang tahun ni ?" tanya Nia tanpa melihat wajah Shahin . "Saya [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Saya Sukakan Awaklah.. Tahu Tak? 3

Posted: 05 Nov 2012 07:50 PM PST

Oleh : AAIZA SIMA BAB 3 HANISA mengetuk perlahan pintu yang tertera perkataan CEO ES holding.. "Masukk.."kedengaran satu suara dari dalam yang menyuruhnya masuk. Dengan lafaz bismillah, tangannya memulas tombol pintu dan menolak perlahan pintu itu sebelum melangkah masuk..Kelihatan seorang lelaki sedang fokus pada kerja yang terbentang di atas mejanya. "Encik, panggil saya??"tanya Hanisa.Dia berdiri [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Bersatukah Kita? 2

Posted: 05 Nov 2012 07:46 PM PST

Oleh : Nina Zaty "Darling… lamanya you pergi toilet. I tunggu dekat sini lama tau!" kata Nadia Arlyssa dengan suaranya yang menggoda sambil tangannya melingkar di lengan sasa Asyraf. Langsung tidak ada perasaan malu walaupun dirinya sedar yang dia berada di cafĂ© yang penuh dengan pelajar. Dielus-elus lembut lengan Asyraf. Dia tahu, pasti Asyraf tergoda [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Ku Yakin Kau Untukku 3

Posted: 05 Nov 2012 07:37 PM PST

Oleh : Nuna Episod 3 Mereka ambil masa untuk habiskan makanan yang ada. Dia perasan Maryam paksa diri habiskan setiap satu makanan yang terhidang tapi dia buat-buat tak nampak. Dia lebih rela menatap Maryam yang berkerut muka menelan makanan daripada gadis tu berlapar menahan diri tak makan. Memang mereka dah lama tak jumpa tapi takkanlah [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Seluhur Cintaku 3

Posted: 05 Nov 2012 07:29 PM PST

Oleh : asyura syuhaidah Message: BAB 3 "Maafkan Airil ye Ain. Dia tak sengaja. Ain jangan la berhenti kerja tak kesian dekat aunty ke?"ujar Datin Syahira penuh mengharap. Takut Ain berhenti. Gara-gara Airil kini sudah hampir 25 orang pekerja indonesia yang bekerja dirumahnya telah berhenti. Ain mengeluh, memang dia kesian dengan Datin malah dia suka [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Rasa Hati Untuk Maisarah Alya 3

Posted: 05 Nov 2012 07:27 PM PST

Oleh : MASTURAH REJAB Ponnn….Ponnn…Ponnnn… Bunyi bising itu, mengalihkan perhatianku untuk menonton televisyen. Kereta siapa yang bising sangat ni ha? Mengalahkan kapal laut lagi bunyi hornnya. Hisyhhh! Nak kena diorang ni. Aku bingkas bangun dan mengintai dari arah tingkap. Haha… Jadi dari tadi bising-bising tu, kereta aku lah? Kasihan Viva yang selalu bawaku jalan-jalan. Hehe… [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Cinta Yang Kembali 2

Posted: 05 Nov 2012 07:19 PM PST

Oleh : Eliza Rosella Beth Aku berlari sepantas yang mungkin meredah semak-samun yang menjadi penghalang laluanku. Kakiku terasa sedikit pedih apabila menjejak tanah-tanah yang berbatu kecil. Sesekali aku menoleh ke arah belakang untuk memastikan dia tidak lagi mengejarku. Apabila sudah pasti dia sudah jauh dari pandanganku, aku berhenti untuk melepaskan lelah. Aku membongkokkan sedikit badanku. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Mari Belajar Bercinta! 2

Posted: 05 Nov 2012 07:05 PM PST

Oleh : MAIA DIANDRA BAB 2 Apa yang aku fikir? Kalau dia sudah putuskan aku dari terus berada di dalam hidupnya, kenapa aku perlu bersedih? Kenapa perlu merayu? Tapi hendak buat macam mana? Mesti dia sedang bergolek-golek ketawa hingga keluar air mata kerana berjaya membuat perempuan naif seperti aku merayu. Dengan itu dia sudah boleh [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : U-TURN 2

Posted: 05 Nov 2012 07:01 PM PST

Oleh : Aepy Aoki Keadaan dalam kereta sunyi dan sepi. Disebabkan gurauan gila si K tadi, percutian mereka menjadi mimpi ngeri. Miqhal masih tidak mengeluarkan walau sepatah kata. Denn dah sejuk sikit. Ad pula sibuk bertanya itu-ini tentang macam mana dia boleh muncul dibelakang Miqhal tanpa sesiapapun sedar. K menjawab soalan itu hanya dengan sengihan. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Jodoh Kot?! 2

Posted: 05 Nov 2012 06:40 PM PST

Oleh : Yayah [Bab 2] Tangisan yang cuba dihentikan semakin deras mengalir di pipi. Hancur sudah segala harapan yang ditanam dalam hati kecilnya. Pedih yang menusuk sukma masih enggan hilang meskipun sudah bengkak matanya tangisi. Pada saat itu, segala janji-janji palsu yang pernah diutarakan Aliff ketika mereka masih berpacaran berlingkar-lingkar di minda. I janji akan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kamar 2

Posted: 05 Nov 2012 06:22 PM PST

Oleh : Hariz Hakimi Bab 2 "Hei takde apa-apa la. Uncle berhenti kejap je," pujuk Marwan sambil mengusap-usap rambut Jafni. Sampai sahaja di hadapan kilang sardin itu, Marwan terus memberhentikan keretanya dan meluru ke arah pintu masuk yang terbuka luas. Dia hanya berdiri di hadapan pintu itu sambil mengintai-intai di dalam mencari rakannya. Awal-awal pagi [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Hadirmu, Cahaya 2

Posted: 05 Nov 2012 06:10 PM PST

Oleh : HURIL AIN ARIFF Bab 2: "Kak Ira, tengahari ni, kita makan nasi beriyani di Bangsar, nak? Saya belanja." Tawaran dari Nik Elina membuatkan Hadiza tiba-tiba bersorak seronok. "Ni yang best. Makan free." "Eh, siapa kata nak belanja Diza. Saya nak belanja kak Ira saja," usik Nik Elina. "Tak kan sampai hati nak tinggal [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Liyana? 2

Posted: 05 Nov 2012 06:08 PM PST

Oleh : Sara Amami Bab 2 Di dalam kereta, beberapa kali aku cuba mengajak Jo berbual namun tetap tidak berjaya. Tahap nervous aku dah semakin meninggi membuatkan aku bertambah tak senang duduk. Aku cuba mengawal ekspresi mukaku dan melalui senyuman yang Yusri berikan kepadaku, aku tahu aku berjaya untuk tidak menzahirkan perasaan gemuruhku di wajah. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Drama Cinta 2

Posted: 05 Nov 2012 05:58 PM PST

Oleh : IMAN AISHA BAB 2 "Ashman…mari sini sekejap, papa nak cakap sikit." Ashman yang baru hendak mencapai helmetnya berasa kurang senang apabila dipanggil. "Papa…Man nak keluar ni, nantilah kita bincang." Ashman berkata sambil berjalan ke arah pintu rumahnya. "Kamu nak keluar pergi mana Man? Asyik tak boleh duduk diam di rumah. Kerja kat ofis [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Nur Cinta Sahabat 2

Posted: 05 Nov 2012 05:57 PM PST

Oleh : Qisha Nur Bab 2 MALAM ITU, sedang aku menonton drama yang ditayangkan di kaca televisyen emak mendekati aku. Kain baju yang sudah dijemur siang tadi dicapainya untuk dilipat. “Berapa tahun kau tak lipat kain ni Arissa?” Emak mengomel kepadaku. Aku tersengih panjang sambil memandang emak. “Arissa sibuk la mak. Letih sangat minggu ni,” [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Jangan Pernah Berubah 2

Posted: 05 Nov 2012 05:55 PM PST

Oleh : Anum Mirza Hafzsha BAB 2. Sebaik usai solat Maghrib, Nurin terus mengenakan seluar slack panjang bersama blouse merah hati. Dia mahu ke perpustakaan. Petang tadi, selesai dari perjumpaan kaunseling, Nurin tidak kesempatan nak ke perpustakaan. Malam ini dia perlu ke perpustakaan, tak boleh tidak dia harus memaksa dirinya. Dia perlu mencari maklumat. Macam-macam [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kuntum Buat Kapten Azdhan 1,2

Posted: 05 Nov 2012 05:50 PM PST

Oleh : AULIA IMAN Bab 1 Nama aku Kuntum Binti Ahmad, dan aku anak bongsu dari tiga adik beradik. Umur aku? Hmm… baru masuk 22 tahun, masih muda dan masih mentah. Bila aku katakan nama aku Kuntum, semua orang akan senyum-senyum. Well, aku tahu nama aku kedengaran epik dan penuh klasik, aku pun hairan kenapa [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Encik Gula ‘under age’? 1,2

Posted: 04 Nov 2012 09:49 PM PST

Oleh : Qistina Alya Qaseh membaringkan kepala di atas paha ibunya. Sengaja dia mahu bermanja-manja dengan wanita yang telah banyak bersusah payah untuk membesarkan mereka adik beradik. Qaseh merupakan anak sulung daripada tiga adik beradik. Kedua-dua adiknya adalah lelaki, Seorang sedang belajar di Universiti Pertanian Malaysia dan seorang lagi di Universiti Sains Malaysia. Tersenyum sendiri [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kau Hak Aku! 1

Posted: 04 Nov 2012 09:46 PM PST

Oleh : RIA NATSUMI BAB 1 Kringgggg! Bunyi loceng sekolah menandakan waktu persekolahan sudah tamat. Ramai pelajar sudah pulang ke rumah tetapi ada dua sahabat ini masih berada di kelase. Syazwina merenung buku kosong yang ada di atas mejanya. Tanpa dia sedari, sudah tertulis sesuatu. Dia pun membacanya. "Aku mencari lelaki yang boleh buat aku [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Tidak ada komentar: