Visitor

Clock

Google Search

Kamis, 10 Januari 2013

PENULISAN2U: “Novel : Jika Mawar Pudar Warna 10” Berserta 24 lagi karya terbaru hari ini

PENULISAN2U: “Novel : Jika Mawar Pudar Warna 10” Berserta 24 lagi karya terbaru hari ini

Link to Koleksi Cerpen & Novel Online

Novel : Jika Mawar Pudar Warna 10

Posted: 09 Jan 2013 08:09 PM PST

Oleh : inaisa BAB 10 Nasi di dalam pinggan dikuis-kuis, ingatannya masih menerawang ke suatu pertemuan tidak di duga tengahari itu. Kecewa dan sesal datang menikam hati yang semakin hilang rasa dan keindahannya. "Hai Amira, lama tak jumpa!" Amira menoleh sewaktu namanya ditegur seseorang. Wajah manis dihalakan kepada insan yang menegur, senyuman terpamerm indah. Namun [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Saya Sukakan Awaklah.. Tahu Tak? 10

Posted: 09 Jan 2013 08:08 PM PST

Oleh : AAIZA SIMA BAB 10 HANISA mundar-mandir di tepi kereta kancil milik mak usunya, Putri Alisya..Bukan main sedap lagi nama..Macam nama orang zaman sekarang.Glamur semacam. Mukanya sesekali dijengukkan ke dalam kawasan sekolah.Tah lain tak bukan, menunggu ketibaan sepupunya,Filzah yang ada tuisyen pada waktu petang.Selalunya pak usunya yang akan jemput anaknya itu, tetapi bila pak [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Pulanglah Sayangku… 9

Posted: 09 Jan 2013 08:00 PM PST

Oleh : Miss Independent BAB 9 Minta maaf buat yang ternanti-nanti. Jemputlah baca. Komen anda amatlah dihargai. Terima kasih! *** Isnin menjelang lagi. Berat sungguh hatinya mahu ke pejabat hari ini. Jika tidak difikirkan banyak lagi kerja yang masih tertunda, mahu sahaja dia ambil cuti buat sehari lagi. Tetapi, bukan itu masalah utamanya sekarang ini. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Be Mine, My Maid? 9

Posted: 09 Jan 2013 07:59 PM PST

Oleh : Anna Rose Episode 9 SEJAK mereka pulang dari Kuantan tempoh hari, Tengku Haris kelihatan dingin sekali dimata NurAlia. Dia tidak berani untuk bertanyakan perihal lelaki itu kerana bimbang lelaki itu akan bersangka buruk terhadapnya. Sharifah Amira yang kini sedang hamil 3bulan lebih banyak menghabiskan waktunya di banglo itu. Tengku Hafiz pula sudah 2 [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Mari Belajar Bercinta! 9

Posted: 09 Jan 2013 07:57 PM PST

Oleh : MAIA DIANDRA BAB 9 Dia sudah mendengar bunyi seperti orang mahu pindah rumah sejak pagi lagi. Enak lenanya diganggu tapi dia terpaksa juga menggagahkan diri sebab jam di dinding sudah menunjukkan pukul lapan setengah pagi. Ada masa setengah jam lagi untuk dia bersiap-siap ke kelas. Rasa malasnya dihindar dengan menggeliat sekuat hati. Dicapai [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Beginikah Cintamu 9

Posted: 09 Jan 2013 07:53 PM PST

Oleh : FATH KAZUMA BAB 9 AZHAN masih gelisah di dalam bilik yang luas itu. Dia duduk dihujung katil sambil memerhatikan keseluruhan bilik itu. Indah sekali hiasan dalaman bilik ini. Susun atur perabot dan lukisan yang menghiasi bilik itu sungguh sempurna dan pemilihan warna yang digunakan juga bertepatan dengan perabot yang ada bilik itu. Azhan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : You Are My Pet Not My Wife 8

Posted: 09 Jan 2013 07:48 PM PST

Oleh : FieNiRa NaZaSha KRINGGGGG! “Ala! Bisinglah alarm ni!” Pantas saja tangan Arel mematikan alarm jam itu dari terus memekik. Seminit… dua minit… tiga minit… empat minit… lima minit… Bantal yang tadi menutup kepalanya segera dialihkan dan kemudian kepala didongakkan. Buat beberapa saat dia menoleh ke kiri dan kemudian menoleh ke kanan. Hmmm… ada yang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Cinta Part Time 8

Posted: 09 Jan 2013 07:45 PM PST

Oleh : eniey suryani Bab 8 Nadrisa termenung dimeja kerjanya. Walaupun banyak kerja yang perlu disiapkan namun hatinya tidak ada pada kerja-kerja itu. Tuntutan klaim yang bertaburan dimejanya dipandang sepi. Mood untuk bekerja hilang. Dia tahu berdosa dia buat begitu namun bagaimana dia mahu memaksa dirinya untuk bekerja didalam keadaan dirinya yang tiada semangat. Segala [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Hujan Cinta 8

Posted: 09 Jan 2013 07:41 PM PST

Oleh : Sirrun Abdullah 8 "Liana, ada surat ni," laung si ibu dari bawah. Gadis yang dipanggil Liana tadi tersentak daripada lamunannya. Sungguh dia belum bersedia dengan sekolah agama. Dia takut dia ditawarkan ke sekolah agama yang terkemuka seperti Sekolah Berasrama Penuh Integrasi (SBPI) atau mungkin juga Sekolah Menengah Agama (SMA). Atau mungkin juga Sekolah [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Suara Cinta 8

Posted: 09 Jan 2013 07:40 PM PST

Oleh : Eliza AB BAB 8 "LEEN!" panggil Norziana dari arah ruang tamu. Nur Edleen menoleh. Senyuman terbias di wajah. Langkah diatur menuju ke ruang tamu. Kelihatan keluarga kak longnya berserta abah dan umminya sedang duduk santai di ruang tamu. Seakan ada perkara yang ingin mereka bincangkan. Adakah perkara itu berkenaan dengan dirinya? Tentang rancangan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Bila Lagu Cinta Bergema 8

Posted: 09 Jan 2013 07:40 PM PST

Oleh : Wardina Aisyah ~8~ HARRIZ melemparkan kunci kereta di atas meja. Punggungnya dihenyakkan di atas sofa. Lalu kakinya diangkat dan diletakkan pula di atas meja kopi yang berada di depan. Badannya disandar pada bahu sofa dan mata dipejamkan. Pantas jarinya memicit kepala yang terasa pening. Letih sungguh rasanya dia hari ini. Tapi bukan letih [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Jangan Pernah Berubah 8

Posted: 09 Jan 2013 07:22 PM PST

Oleh : Anum Mirza Hafzsha BAB 8. Perlahan-lahan dia menyeluk poket seluar, mengambil telefon bimbit miliknya. Kebetulan tadi dia terdengar ada pesanan ringakas masuk ke telefon bimbitnya. 'hai… macam mana dengan perjalanan, mesti penatkan?' Dahinya berkerut, fikir dan fikir, siapakah yang menghantar pesan ringkas pada waktu begini. Tambah pula nombor telefon itu tiada dalam senarainya. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Sesat Dalam Hatimu 8

Posted: 09 Jan 2013 07:21 PM PST

Oleh : FAJILAH AZIZ BAB 8 Pagi itu suasana cukup indah dan menangkan. Kelihatan Qalesya sedang menunggu teksi di perhentian bas. Kereta kancilnya meragam pada hari itu. Maka terpaksalah Qalesya naik teksi. Qalesya mengerling jam yang berwarna hitam ditangannya. Sudah hampir pukul 8.30 pagi rupanya. Mana teksi ni?getus Qalesya dalam hati. kebiasaanya teksi banyak yang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Mr. Snobbish vs Miss Iron Teeth 8

Posted: 09 Jan 2013 07:14 PM PST

Oleh : Maddi Jane SENNA dijemput oleh Jennifer. Jennifer jugalah yang membawa Senna pulang ke bilik mereka. Tetapi sebaik sahaja tiba dibilik, Jennifer mendapat panggilan dari keluarganya. Katanya ada hal yang perlu diselesaikan. Jadi, tinggallah Senna keseorangan di dalam bilik. Dia agak keletihan kerana hampir berjam-jam duduk di dalam kapal terbang. Bagasi mininya dicampak ke [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : I love you Mr. Egois 7

Posted: 09 Jan 2013 07:03 PM PST

Oleh : Hamba_ALLAH BAB 7 Aku cepat-cepat mengatur langkah ke arah rak buku Karya Seni. Tinggal satu sahaja lagi buku yang ingin aku beli tu. Belum sempat aku ambil, ada seorang wanita sudah mengambilnya. Aku mengeluh perlahan. Hai, Suami Yang Ku Benci! Nampaknya tak ada jodoh antara kau dan aku! Takkan aku nak mintak manuskrip [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Pelindung Cinta! 7

Posted: 09 Jan 2013 06:58 PM PST

Oleh : misztyra9@ Raed melangkah tanpa arah. Tadi dia baru lepas jumpa client di Midvalley shopping mall. Sekarang dah tak ada mood nak buat kerja, balik ke office. Masa kerja pun lagi 30 minit nak habis. Merayau aje lah rasanya. Dari tingkat ketiga, turun ke tingkat kedua. Merayau tanpa arah. Fikirannya melayang mengingati Radwa. kenapa [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Isteri Akhir Hayat Ke? 7

Posted: 09 Jan 2013 06:56 PM PST

Oleh : Aya Sofea Bab 7 "Fariz macammana eh kita nak tahu perempuan tu sukakan kita atau tak?" Fariz terkejut dengan pertanyaan yang tiba tiba keluar dari mulut kawan baiknya itu. " Kenapa pulak kau tanya? Kau ada sukakan seseorang ya. Siapa, siapa cepat kasi tahu aku." "Eh, kau ni aku tanya lain kau melalut [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Isteri Paling Kelakar 7

Posted: 09 Jan 2013 06:56 PM PST

Oleh : Mimi Fatimah BAB 7 MALU-MALU, Seri Embun bersembunyi di belakang Doktor Adzhar. Rancangnya tadi dia ingin mengambil teksi saja untuk ke sini. Tapi Alia pula yang memandai-mandai menelefon Doktor Adzhar supaya menjemputnya. "Kak Embun tak payah nak rasa bersalah lah. Doktor Adzhar tu dah macam abang Alia jugak…" Itu jawapan Alia sewaktu Seri [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Seindahmu 7

Posted: 09 Jan 2013 06:45 PM PST

Oleh : tina derika 7 “Syarat pertama, Zack tak nak buat kenduri langsung! Nikah sekadar cukup syarat. Hanya nikah! Perkahwinan ni, mesti dirahsiakan daripada orang lain. Terutama Sofia, dan semua orang! Kedua, Zack buat semua ni, sebab Zack tunaikan permintaan papa, bukan kerana cintakan Zinnirah.” ucapan Danial beberapa hari lalu berlegar-legar menampar gegendang telinga. Ada [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Hanya Kau Kekasihku 7

Posted: 09 Jan 2013 06:40 PM PST

Oleh : Airis Addiana BAB 7 HARI ini aku tewas. Aku gagal melepaskan diri. Diri aku terus diselubungi perasaan marah dan sakit hati dengan tindakan Ikhram. Aku diam saja dan menunggu Ikhram memulakan bicara. Namun kami masing-masing hanya senyap tidak bersuara. Aku cukup benci dengan suasana sepi ini. Lebih lagi disamping Ikhram, lelaki yang masih [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Gelora Cinta! 7

Posted: 09 Jan 2013 06:36 PM PST

Oleh : Lyka Akisya Raziq Ikhwan menunggu Qistina di luar bilik ofis gadis itu . Kelihatan Qistina dan Azahari datang bersama menuju ke bilik Qistina . Azahari terkejut melihat seorang pemuda seolah-olah menantikan isterinya . Azahari segera mengenggam tangan Qistina membuatkan isterinya berhenti melangkah . "Siapa lelaki tu Qis ? Kenapa dia tunggu Qis ?"soal [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Itu Janji 7

Posted: 09 Jan 2013 06:33 PM PST

Oleh : zuliha 7 Aku dengan ringan tulang membantu meringankan beban Mak Som kat dapur. 'Ye ke membantu?' ko orang tak caya sudah. Aku tau ko orang dengkikan-kan-kan? Oklah, jujur dan ikhlas dari hati kecil yang suci lagi murni. Sebenarnya aku cuma tolong angkat je dulang ke ruang depan. Bab sediakan air dan juadah petang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Taufik Untuk Aku 6

Posted: 09 Jan 2013 06:26 PM PST

Oleh : Iman Awin ~Bab 6~ Hujung minggu di penghujung bulan, tidak hairanlah ramai yang keluar ke First Avenue untuk membeli belah atau sekadar menjamu mata. Kami juga tidak terkecuali. Minggu ini Nazrey, tunang Si Ain, merangkap teman sekuliahku turun dari Sabah. Bercuti seminggu katanya. Nazrey bekerja sebagai jurutera kimia di sebuah pelantar minyak di [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Menantu “Mithali” 6

Posted: 09 Jan 2013 06:25 PM PST

Oleh : Dekna Lee Bab 6 "BEFORE I left, I'll cook something special for you!" Andy berkata dengan senyuman manis yang sentiasa menghiasi bibirnya. Alahai! Comelnya. Sekarang jam sudah menunjukkan pukul lapan suku malam. Pukul berapa ya dia dan Mason akan berjumpa? Tentu mereka nak manja bagai. Ouch! Teruknya pemikiran aku. Sudah tercemar. Sudah lama [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Seven Anjells 6

Posted: 09 Jan 2013 05:59 PM PST

Oleh : Nurul Ain Zakiah BAB 6 Lewat pagi itu, mereka baru tiba di banglo semula. Kedua-duanya lelah dan tampak begitu kepenatan. Seharian mereka tidak merehatkan mata. Igoo dibawa pulang dengan keadaan yang sudah cergas selepas diberi rawatan. 90 dan 94 terbaring kepenatan di atas sofa di ruang tamu. Ahli yang lain aneh melihat keadaan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Tidak ada komentar: