Visitor

Google Search

Kamis, 03 Januari 2013

PENULISAN2U: “Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 13” Berserta 25 lagi karya terbaru hari ini

PENULISAN2U: “Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 13” Berserta 25 lagi karya terbaru hari ini

Link to Koleksi Cerpen & Novel Online

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 13

Posted: 02 Jan 2013 09:20 PM PST

Oleh : anabella BAB 13 Eric yang baru selesai membersihkan diri setelah dikejut bangun oleh Ixuna mula menapak ke tingkat bawah.Dia terjengah-jengah dari tangga meninjau keberadaan gadis comel yang selalu mencari pasal dengannya itu.Dari kejauhan dia dapat melihat Ixuna berjalan laju menuju ke perkarangan rumah sambil membebel akan sesuatu.Ariel dengan kaki yang terhincut-hincut turut sama [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Jangan ada rahsia 20

Posted: 02 Jan 2013 09:16 PM PST

Oleh : Supi Jamal Kalau ada duit sekupang, Boleh beli cuka mentahun; Habis padi burung terbang, Bagai ulat tak kenangkan daun. Ketika Halim masuk kebilik Tengku Farid, sahabatnya itu sedang berdiri termenung memandang keluar tingkap seolah-olah sedang memikirkan sesuatu. "Assalamualaikum" Halim memberi salam, kini salam sudah menjadi kebiasaan kepada Halim, kalau dia berjumpa sesama Islam [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kau Rantai Hatiku 20

Posted: 02 Jan 2013 09:15 PM PST

Oleh : DNae Bab 20 Hari minggu biasanya Amir Naufal hanya duduk di rumah. Namun dia sentiasa bersedia untuk menjalankan tugas bila di perlukan. Selepas bersarapan dia akan meluangkan masanya di halaman rumah milik keluarganya itu. Di hujung minggu begini sajalah dia merehatkan minda dan badannya. Amir tersenyum sendirian bila mengenangkan gadis yang bernama Arin [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Masak Lemak Cili Api vs. Gulai Kari 19

Posted: 02 Jan 2013 09:13 PM PST

Oleh : Syah Shah Bab 19. "Kau punya sketch dah siap ke Shah? Relaks aje nih?" Soal Binnu tanpa menoleh pun, sibuk melukis. Aku angguk sahaja. Malam tadi lagi aku pulun buat sampai siap. Hari ini, sengaja datang bila diajak. Semester ini cuma satu subjek aje pun, Final Project. Kelas pun cuma dua kali seminggu. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Isteri Aku Kalis Cinta 17

Posted: 02 Jan 2013 09:11 PM PST

Oleh : MAWAR KAMILA BAB 17 Akhirnya kereta Sonata Hyundai dinaiki Diya dan Zahil tiba di destinasi yang dituju. Di hadapan mata Diya kini adalah sebuah rumah teres dua tingkat yang kelihatan jauh lebih besar dan cantik berbanding rumah lamanya. Halaman rumah nampak kemas dan terjaga. Diya sedikit kagum sebenarnya namun sengaja dikawal diri agar [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Indahnya Puzzle C.I.N.T.A 17

Posted: 02 Jan 2013 09:10 PM PST

Oleh : Mahira Ridzuan BAB 17 "SELAMAT ke tak aku ni? Aduhai, kenapa Amzir datang menonong je ke arah aku? Dia dah tau ke pasal gambar tu? Entah-entah gambar tu diedar serentak. Ggrrr! Takutnya. Erm, tapi mustahil juga sebab aku tengok Faruq rileks je. Kalau gambar tu dah tersebar, tentu dia yang meroyan dulu dekat [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Cinta LRT 16

Posted: 02 Jan 2013 08:30 PM PST

Oleh : HAS_1309 Bab 16 "Abah, projek Free Trade Zone kat Sepang hari itu dah masuk stage ketiga. So, tak lama lagi boleh mula start landscaping pula. Feez minta maaf sebab sebulan dua ini Fareez sibuk sikit, jadi masa untuk persiapan weeding itu nanti macam mana?" "Aik anak abah, sempat juga dia ingat tentang weeding. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Meow! Kau Curi Hatiku 15

Posted: 02 Jan 2013 08:29 PM PST

Oleh : Reeani Annur BAB 15 SEHARI sebelum Bella berangkat ke Australia, Naim berkunjung ke apartment Bella untuk menolong apa-apa yang patut. Ada dua buah beg pakaian besar yang akan dibawa oleh Bella ke sana nanti. Itu tidaklah termasuk barang-barang sampingan yang lain. Menggeleng juga kepalanya melihat persiapan yang dibuat oleh Bella. Perempuan kalau nak [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Suamiku Gangster 15

Posted: 02 Jan 2013 08:25 PM PST

Oleh : Miqael Arshad BAB 15 Haris melangkah perlahan bersama perasaan yang agak terkilan dan sedih melihat situasi perempuan yang ditemuinya itu. Dia terpaksa meminta bantuan dengan cara yang keras untuk membantu perempuan itu. Dia sedih melihat keadaan bekas kekasihnya menjadi sedemikian rupa. Mengapa sanggup mereka aniaya Intan sampai begitu sekali? Dendamnya membuak-buak. "Janganlah kau [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Ku Rela Menanti Pasti 15

Posted: 02 Jan 2013 08:24 PM PST

Oleh : ROSE ALEYNA lima belas TERMENUNG… Bukanlah suatu sifat yang sepatutnya ada pada kita. Termenung itu adalah dikatakan membuang masa. Termenung juga boleh dikatakan sebagai suatu hobi yang buruk. Tetapi hakikatnya, cuba kira sendiri…dalam dunia ini mustahil tiada manusia yang tidak termenung. Manusia tidak akan dapat lagi daripada berhadapan dengan dugaan. Bila apa sahaja [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Permainan Cinta 15

Posted: 02 Jan 2013 08:22 PM PST

Oleh : Jill Naura 15 Fikhri mundar-mandir di ruang tamu. Perutnya yang sudah mula berkeroncong kelaparan cuba ditahan-tahan. Dia benar-benar runsing. Sudah beberapa jam Zhila mengurungkan diri dalam bilik kedua villa itu. Sesampai sahaja mereka di rumah, Zhila terus mengemas pakaiannya. Dari bilik utama yang dikongsi mereka berdua, Zhila mengasingkan diri ke dalam bilik yang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kahwin EXPRESS 14

Posted: 02 Jan 2013 08:10 PM PST

Oleh : Dakwat Pena Bab 14 JIKA aku bisa, aku hanya mahu menjadi halimunan saja saat itu. Aku mahu hilang dari setiap mata yang memandangku atau pun memutar semula saat hitam dalam hidupku tapi aku tidak punya kuasa itu. Aku hanya manusia biasa yang terhimpit dalam jalan yang aku pilih. Aku sudah terlambat untuk menoleh [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Suami Ekspress 15

Posted: 02 Jan 2013 08:06 PM PST

Oleh : fieyta an nisa’ BAB 15 Selepas sahaja melihat matahari terbit, Adriana dan Faris singgah membelu keropok lekor. Boleh juga dibawa pulang ke Melaka esok. Mereka juga sempat mengelilingi kawasan kampung, memang suasana kampung mampu memberi ketenagan yang luar biasa. Dengan bunyi burungnya, deruan ombak dari laut yang berhampiran, bunyi kokokan ayam. Adriana berasa [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Aku Juga Ingin Dicintai 15

Posted: 02 Jan 2013 08:04 PM PST

Oleh : Eliza AB BAB 15 Beberapa tahun yang lepas… "ENCIK nak minum apa?" tanya Nur Ain ramah. Matanya menatap mesra wajah lelaki di hadapannya itu. Sebuah senyuman dihadiahkan buat lelaki tersebut. "Senyuman ikhlas awak menawan hati saya," jawab Hazrul selamba. Tersentak Nur Ain mendengarnya. Dahinya sudah berkerut seribu. Wajah lelaki itu dipandang penuh curiga. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Jangan Dustai Cinta 14

Posted: 02 Jan 2013 07:53 PM PST

Oleh : Mai Femina Bab 14 Kling kling kling kling! Kling kling kling kling! "Kak Kiya! Kak Kiya!" Fahmy terjerit-jerit mencari Kira sebaik saja mendengar bunyi loceng apek menjual aiskrim. Langkahnya pantas menuju ke arah dapur. Susuk tubuh Kira yang sedang membongkok disinki diterpanya. Hujung baju blaus Kira ditariknya. "Kak Kiya! Kak Kiya! Ahmy nak [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Hadirnya Bahagia 14

Posted: 02 Jan 2013 07:46 PM PST

Oleh : emirlya izumi Bab 14 Setelah beberapa jam di dalam fligh akhirnya sampai juga di Mekkah, aku telah memberitahu umi yang aku telah berangkat ke Mekkah dalam pukul 12 malam. Umi telah berjanji akan menjemput aku di airport. Setelah sampai di tempat menunggu, aku melihat Rahman melambaikan tangan padaku. Aku tersenyum padanya. "Amboi sudah [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Sahabat vs Cinta 13

Posted: 02 Jan 2013 07:25 PM PST

Oleh : Syafiqah Rosli BAB 13 Selama seminggu bercuti sempena Tahun Baru Cina, semua orang sudah kembali bekerja.Begitu juga dengan Alisa.Menurut ibu saudaranya, mereka mempunyai staf baru.Ingat aku kisah. Menurut pekerja-pekerja di sini, pekerja baru itu mempunyai rupa paras yang kacak.Bibir Alisa dijuihkan.Lantaklah, hensem ke tak.Bukan dalam urusan hidup aku. Waktu makan tengah hari sudah [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Dzulqarnain 13

Posted: 02 Jan 2013 07:19 PM PST

Oleh : ROSHA AMIERA 13 Syakira mencelikkan mata. Spontan tubuhnya terangkat tatkala melihat segenap ruang di sekitanya itu yang kelihatan suram. Tingkap kecil tertutup rapat sementara pintu biliknya yang kelihatan antik hanya separuh terbuka. Syakira mengecilkan matanya. Cuba mengingat kembali di mana dia berada sebelum dia terjaga dan mendapati dirinya di atas katil, tempat yang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Blog Cinta 13

Posted: 02 Jan 2013 07:10 PM PST

Oleh : Cahaya Ainn BAB 13 YUZZ!! " Rehat dulu jum…letih…" Afrina membuat isyarat 'rehat' dengan tangannya ke arah Nandini. Dia kemudian berjalan menuju ke arah Nicol yang telah selamat duduk bersila di sebelah tembok batu hujun gelanggang tenis tersebut. Afrina melabuhkan diri di sebelah Nicol. Nandini turut datang menghampirinya. Raket tenis diletakkan di hadapannya. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Pelita Cinta 13

Posted: 02 Jan 2013 07:05 PM PST

Oleh : ADRIANA ARISSA ?13? Seperti biasa, Qistina sudah ke pejabat dari awal pagi lagi. Nampaknya semua pekerja sedang tekun melaksanakan tugasan yang dipikul. Qistina membaca beberapa dokumen sebelum menandatanganinya. Pintu diketuk. "Selamat pagi bos!" wajah ceria Kamalia. "Selamat pagi. Kamalia!" Qistina memeluk Kamalia. Jarang sekali mereka bertemu sejak kebelakangan ini. "Orang tu dah tak [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : She’s My Bodyguard 12

Posted: 02 Jan 2013 07:02 PM PST

Oleh : Eja D Bab 24 Ramai pekerja di Maju Holdings itu berpusu-pusu menuju ke arah papan buletin untuk melihat berita yang baru ditampalkan pada papan buletin tersebut awal pagi tadi. Masing-masing kecoh dan bising dengan suara mereka. Yang wanita dengan gaya mereka, yang lelaki pula dengan gaya sendiri. Dengan tangan terawang-awang di udara. Haih, [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : OK.U Sayang? 12

Posted: 02 Jan 2013 07:00 PM PST

Oleh : Syania Rahmat Bab 12 Ain Syuhada lebih banyak mendiamkan diri. Dia tiada mood untuk berbual dengan Aidil Zafran. Dia terasa kekok untuk bersikap seperti biasa selepas kejadian tempohari. Walaupun Aidil Zafran kadangkala cuba berlagak biasa namun nampak seperti dibuat-buat. Kedua-kedua mereka seperti menyimpan sesuatu di dalam hati. Segala perbuatan dan perbualan terasa canggung. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : SARANGHAEYO (Cintaku Tertinggal Di Korea) 12

Posted: 02 Jan 2013 06:55 PM PST

Oleh : ania malna BAB 12 Aku menyusun pinggan mangkuk yang baru dibasuh ke atas rak pinggan. Terasa sungguh kenyang setelah makan masakan ibu. Sudah hampir sebulan aku tidak dapat merasa masakan ibu yang bagiku tiada tandingannya. Selalunya aku memang akan balik ke Johor Bharu sebulan sekali. " Adik!!!" Abang menyergahku dari belakang. " Abang! [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Aku Ditakdirkan Mencintaimu 12

Posted: 02 Jan 2013 06:49 PM PST

Oleh : qayla "Mak, kau pasti ke rancangan kita ni akan berjaya?" kata Iskandar perlahan kepada Zubaidah. Zubaidah hanya tersenyum sinis. Langkah kakinya sengaja dilajukan supaya cepat sampai ke rumah. Fikirannya hanya tertumpu kepada suaminya sahaja. Manalah suami aku pergi tak balik-balik lagi ni. " Mak dengar ker tak ni?" "Aku dengarlah. Ni ayah kau [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Bos a.k.a Suamiku 11

Posted: 01 Jan 2013 09:02 PM PST

Oleh : Nur Husna Muhajir BAB 11 Hari yang dinanti-nantikan oleh semua pihak terutamanya ahli keluargaku…Akhirnya, telah tiba jua! Keriuhan dan kemeriahan kedengaran dari tingkat atas, tingkat bawah, di canopy malah di dapur sekalipun menandakan majlis akan berlangsung tak lama lagi. Aku yang sudah siap dimekap semula dan ditampal-tempel oleh Kak Yuli selaku mak andamku [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Dia Bukan Arissa? 11

Posted: 01 Jan 2013 09:01 PM PST

Oleh : Ilmuna Ismail Bab 11 ADAM membuka pintu bilik Arissa yang tidak berkunci. Dia tertanya-tanya mengapa Arissa tidak mahu turun makan bersama-sama dia ahli keluarganya yang lain. Mungkinkah mama yang telah memaksanya untuk tidak turun bersama? Adam meliarkan matanya ke seluruh isi bilik. Namun dia sungguh tidak menyangka dengan apa yang terbentang di hadapannya. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Tidak ada komentar: