Visitor

Clock

Google Search

Selasa, 05 Februari 2013

PENULISAN2U: “Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 16” Berserta 24 lagi karya terbaru hari ini

PENULISAN2U: “Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 16” Berserta 24 lagi karya terbaru hari ini

Link to Koleksi Cerpen & Novel Online

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 16

Posted: 04 Feb 2013 09:11 PM PST

Oleh : anabella BAB 16 "Sayang,sayang nak pakai baju pengantin warna apa?" Eric bertanya seraya melemparkan senyuman manis terhadap gadis yang baru seminggu menjadi tunangannya. "Hitam." Ixuna menjawab dengan nada tidak berminat seraya menyelak buku koleksi pakaian pengantin yang terdapat di butik milik Ayip.Dia duduk di atas sofa yang disediakan dalam butik itu. Ayip yang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Suamiku Gangster 17

Posted: 04 Feb 2013 09:06 PM PST

Oleh : Miqael Arshad BAB 17 Tak boleh nak fikir apa pun sekarang ni kerana keresahan dan kebimbangan menghantui diri. Ayob panik. Pada raut wajahnya tertera seribu satu macam penyesalan namun cuba bertenang. Haris di sisi terus memandu. Ayob sakit hati kerana keretanya rosak teruk tapi masih boleh dipandu. Bangsat! Ayob marah dalam hati angkara [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Meow! Kau Curi Hatiku 17

Posted: 04 Feb 2013 09:05 PM PST

Oleh : Reeani Annur BAB 17 NAIM berjalan beriringan dengan Bella menuju ke balai pelepasan. Waktu mereka berpisah telah pun tiba. Sebentar lagi Bella akan meneruskan perjalanannya ke Australia dan berkelana di sana selama tiga bulan. "Kenapa you diam je ni dari tadi? You sedih ke nak lepaskan I pergi?" soal Bella sambil menggenggam erat [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Permainan Cinta 17

Posted: 04 Feb 2013 09:04 PM PST

Oleh : Jill Naura 17 Dia mengeluh berat seraya menyandarkan tubuhnya pada kerusi malas di tepi kolam renang. Matanya ditumpukan pada kelompok-kelompok awan berarak tebal, memayungi hari dari sinaran matahari yang kian menegak di ufuk bumi. Fikhri sedang sibuk berenang manakala dirinya dibiarkan dalam kebosanan. Zhila memejamkan mata, memeluk tubuhnya yang hanya bersarungkan kemeja T [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Ku Rela Menanti Pasti 17

Posted: 04 Feb 2013 09:03 PM PST

Oleh : ROSE ALEYNA Tujuh Belas SUASANA pagi ini redup sekali. Macam nak hujan pun ada. Petang ini, Hana akan pulang ke Kuala Lumpur. Cutinya sudah habis. Dan esok, dia akan mula bertugas semula. Cepat benar rasanya masa berlalu. Rasanya belum puas lagi Hana berada di rumahnya. Walaupun hari-hari telinganya terpaksa mendengar leteran ayah, Hana tidak [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Aku Juga Ingin Dicintai 16

Posted: 04 Feb 2013 08:58 PM PST

Oleh : Eliza AB BAB 16 HAZRUL mengerling jam di tangan. Masa sudah menginjak ke angka lima tiga puluh minit petang. Resah dan gelisah dirasakannya ketika itu. Matanya tertinjau-tinjau sekeliling Pantai Jeram itu. Kebanyakan orang ramai yang berkunjung rata-ratanya sekadar untuk melihat keindahan ciptaan ALLAH. Ramai yang datang berkeluarga. Ada juga yang bersendirian dan ada [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Suami Ekspress 16

Posted: 04 Feb 2013 08:46 PM PST

Oleh : fieyta an nisa’ BAB 16 Hanya tinggal tiga hari sahaja lagi sebelum semester baru bermula. Lusa Adriana sudah mahu pulang ke kolej. Petang itu, selepas solat zohor dia dan Faris membeli barang-barang keperluan Adriana yang hendak dibawa ke universiti nanti. Pertama kali dia membeli barang keperluan bersama Faris, biasanya dia akan pergi bersama [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Mimpi Iffa 16

Posted: 04 Feb 2013 08:29 PM PST

Oleh : suri m.y 16 "Ceraikan je dia.Bro……cinta kau tu tak boleh nak bawa ke mana.Cantik macam bidadari pun…. kalau mak bapak tak restu tak de maknanya".Doktor Adam menasihati Ahmad Firdaus yang mengunjunginya di klinik setelah lama Ahmad Firdaus tidak menghubunginya .Tahu-tahu sahaja Firdaus dah pun kahwin…. tertangkap basah lagi.Tak boleh nafikan perempuan tu memang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Jangan Dustai Cinta 16

Posted: 04 Feb 2013 08:21 PM PST

Oleh : Mai Femina Bab 16 "Opah Su! Bila Opah sampai? Kenapa tak bilang Opah nak datang?" Betubi-tubi Faizal bertanya kepada Opah Su yang mengusap-usap lembut rambut cucunya itu selepas rangkulan Faizal terlerai. Rindu benar Faizal dengan Opahnya yang satu itu. Mak Cik kepada Mummy dan adik bongsu kepada nenek yang sudah lama kembali kepada-NYA. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Hadirnya Bahagia 16

Posted: 04 Feb 2013 08:20 PM PST

Oleh : emirlya izumi Bab 16 Setelah aku meneliti diri di hadapan cermin, aku terus keluar dari bilik.Umi yang sedang membaca di sofa ruang tamu aku pandang. Aku melangkah ke arah umi, lantas duduk disebelahnya. "Umi, Iqa nak keluar." Ujar aku pada umi. Umi memandang aku, "sayang nak pergi mana? Tunggu Rahman datang dulu ye." [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Isteri di atas Kertas 15

Posted: 04 Feb 2013 08:14 PM PST

Oleh : sarah iman BAB 15 "YA ALLAH kamu ni Ira, tak baik tau buat suami macam tu," tegur Hajar merujuk kepada kejadian petang tadi.Kini mereka semua berkumpul di ruang tamu sebelum keluarga Datuk Fauzan bertolak kembali ke Kuala Lumpur. Tanpa dapat ditahan ketawa Syaqira meletus disambut ketawa Helina.Aimran serta Datuk Fauzan dan Datin Aisyah, [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Sahabat vs Cinta 15

Posted: 04 Feb 2013 08:06 PM PST

Oleh : Syafiqah Rosli BAB 15 Tiga hari berada di hospital membuatkan Alisa kebosanan.Setiap hati, ibu bapa dan ibu bapa mertuanya tidak jemu-jemu melawat.Macam aku ni sakit apalah sangat.Cuma demam je pun.Yang doktor ni pun satu, aku dah sihatlah.Yang sampai dua tiga hari duduk sini buat apa.Kesian pesakit-pesakit lain tak ada tempat, aku dah rembat.Alasan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Pelita Cinta 15

Posted: 04 Feb 2013 08:02 PM PST

Oleh : ADRIANA ARISSA ?15? Qistina dan Adam berjalan beriringan masuk ke dalam sunway pyramid. Ini semua gara-gara Qistina yang mengajak Adam bermain ice skating. Tak tahu kenapa memang itulah minat dan aktiviti kegemaran Qistina. Setelah siap, mereka beratur untuk masuk. Nasib baik hari ini orang tak ramai. "Abang okey tak?" soal Qistina. "Okey, kenapa? [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Blog Cinta 15

Posted: 04 Feb 2013 07:59 PM PST

Oleh : Cahaya Ainn BAB 15 Afrina menghempaskan tubuhnya pada kerusi lembut berwarna merah itu. Sesekali dia mengosok leher yang lenguh. Rasa macam nak tercabut kaki pun ada juga. Mana taknya, seharian dia menghabiskan masa membeli belah bersama-sama dengan Nicol dan Nandini mencari pakaian yang sesuai untuk dipakai semasa majlis makan malam nanti. " Rina…okey [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kau kesayanganku 14

Posted: 04 Feb 2013 07:52 PM PST

Oleh : Fa-eyla rosli Qistina memberi salam langsung masuk ke dalam rumahnya. Apa yang berada di dalam fikirannya tika ini hanyalah katil!. Seharian dia berjalan, terasa penat, lenguh habis satu badan. Nasib baiklah pakai sport shoe, kalau pakai heels tak tau la. Mau terpeleot kaki ni!. Lemah longkai kaki Qistina melangkah tangga demi tangga. Nasib [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Dzulqarnain 14

Posted: 04 Feb 2013 07:42 PM PST

Oleh : ROSHA AMIERA 14 Pekan tamu di pinggir kota Wilayah ke dua begitu sibuk dengan pengunjung yang datang untuk menambah bekalan di rumah. Berberapa pondok kayu beratap rumbia tersusun dalam barisan yang agak bengkang-bengkok di tepi jalan denai. Ada pondok menjual beras, menjual ikan, menjual sayur dan tidak kurang juga kain pelikat, ulat sutera, [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : SARANGHAEYO (Cintaku Tertinggal Di Korea) 14

Posted: 04 Feb 2013 07:36 PM PST

Oleh : ania malna BAB 14 Alhamdulillah, 1 Ramadhan kali ini aku berpeluang bersama keluarga di kampung. Kebetulan pula 1 Ramadhan jatuh pada hari cuti maka ayah dan ibu bersungguh-sungguh menyuruh kami adik beradik pulang ke kampung dan sama-sama berbuka puasa. Alangkah bahagianya apabila satu keluarga berkumpul begitu, kami bergotong-royong memasak untuk berbuka. " Bestnya [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Encik Suami Mat Salih Celup? 13

Posted: 04 Feb 2013 07:29 PM PST

Oleh : Yumi Hyra Bab 13 Ian memakirkan kereta tidak jauh dari butik pengantin yang terletak di Damansara. Laki aku yang bertuah ni pulak bawak kereta sampai sesat larat. Dah ada cik GPS pun, dia boleh sesat lagi. Bila aku nak tolong, tak nak dengar cakap pulak. Dia ingat jalan raya dekat KL ni macam [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Aku Ditakdirkan Mencintaimu 13

Posted: 04 Feb 2013 07:17 PM PST

Oleh : qayla Qistina tersedar tiba-tiba daripada tidur.Dia merasakan ada seseorang yang menyebut namanya.Tapi siapa yer? Dia meraup mukanya dan membetulkan rambutnya yang sudah menutup sebahagian mukanya. Dia melihat jam di atas meja. " La baru pukul 3 pagi rupanya," rungut Qistina sendirian. "Awal lagi, baik aku sambung tidur semula," Baru je Qistina hendak melelapkan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : OK.U Sayang? 13

Posted: 04 Feb 2013 07:06 PM PST

Oleh : Syania Rahmat Bab 13 Pintu bilik dihempas kuat oleh Mike. Marah betul dia kerana diperli Ain Syuhada lebih sudu dari kuah semasa di butik tadi. Dia memang menyampah bila tangan Rayyan Aziz asyik ditarik oleh Ain Syuhada. Seperti takut Rayyan Aziz direbut olehnya. Mike menarik senyum herot, memang selama ini pun Rayyan Aziz [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Tuah Aku 13

Posted: 04 Feb 2013 07:02 PM PST

Oleh : LunaBulan ” Ya Allah! “, terkejut sebaik terpandang akan Tuah yang berdiri tegak di hadapan pintu. Dia tergelak senang. Aku mencebik. Bukan main memandang aku dengan penampilan jeans dan blaus. Agaknya risau benar andai aku berpenampilan menjolok mata. Sudah rugi pakaian begitu yang penuh satu almari. ” Ambil kontrak jaga pintu Qiqi eh? [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Bos a.k.a Suamiku 13

Posted: 04 Feb 2013 06:54 PM PST

Oleh : Nur Husna Muhajir BAB 13 Aku jeling Afiq Khairul. Jelingan aku jatuhkan pada tangan dia yang sedang memaut erat pinggang aku. Jelingan yang membawa maksud supaya melepaskan pautan tangan dia dengan segera! Tetapi, Afiq Khairul hanya mengenyitkan matanya sambil tersenyum manis. Aku terkedu plus sakit hati yang semakin bertambah pada Afiq Khairul. Ya [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Dia Bukan Arissa? 13

Posted: 04 Feb 2013 06:42 PM PST

Oleh : Ilmuna Ismail Bab 13 MALAM itu sungguh sunyi. Adam sedang berehat di katilnya. Dia tidak tahu tahu nak berbuat apa. Duduk tak kena, tidur tak kena dan berjalan juga tidak kena. Pemikirannya terarah pada Arissa. Wanita itu sangat mengagumkan. Tambahan pula, sejak Arissa pulang dari percutiannya, isterinya berubah menjadi wanita yang lebih baik [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Aku Pencintamu 13

Posted: 04 Feb 2013 06:37 PM PST

Oleh : Ani Mj Siapa Aku Padamu? (13) “Hello, Ira. Aku ni, Ainul” “Ainul! Kau apa khabar, sihat? Aku rindu sangat – sangat kat kau, Ainul. Kau tahu, sehari ni aku tak lalu makan sebab terlalu fikirkan kau..” Suara dalam talian begitu menyentuh perasaan Ainul. Suara milik satu – satunya kawan baik baginya. Antara sedar [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Belum Waktu 13

Posted: 04 Feb 2013 06:33 PM PST

Oleh : Axiemeluv Aziz BAB-13 Empat tahun kemudian Setelah pemergian Sofia, diikuti pula dengan berita tentang kematian papanya akibat sakit jantung, Badri lebih banyak termenung. Terlalu banyak masalah yang perlu diselesaikan dan semua angkara Basri. Tuan Burhan diserang sakit jantung setelah mendapat berita tentang kehilangan wang syarikat dalam jumlah yang banyak. Dan lebih menyedihkan lagi, [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Tidak ada komentar: