Visitor

Google Search

Rabu, 05 Juni 2013

PENULISAN2U: “Novel : Pinggan Tak Retak, Nasi Tak Dingin 19” Berserta 26 lagi karya terbaru hari ini

PENULISAN2U: “Novel : Pinggan Tak Retak, Nasi Tak Dingin 19” Berserta 26 lagi karya terbaru hari ini

Link to Koleksi Cerpen & Novel Online

Novel : Pinggan Tak Retak, Nasi Tak Dingin 19

Posted: 04 Jun 2013 09:21 PM PDT

Oleh : UMI SYIDAH BAB 19 Mizan memberhentikan keretanya di lampu isyarat merah yang sedang menyala. Ini simpang terakhir ke rumahnya. Dah dekat masuk waktu Mangrib. Sembahyang Asar telah dijamak dengan sembahyang Zohor di kampung. Sepanjang perjalanan dari kampung Mizan memandu dengan hati mendongkol. Ingat kanpung , teringat Yuhanis. Sakit hati Mizan. Stering kereta di [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Izinkan Kuubati Rawan Dihatimu 7

Posted: 04 Jun 2013 09:15 PM PDT

Oleh : Asmiera Azzahran Bab 7 Pemandangan ketika ini begitu mengagumkan.Damainya suasana ketika ini. Dengan hembusan angin sepoi-sepoi bahasa cuaca yang sedikit redup menambahkan lagi kedamaian pada diri ku ketika ini. Terasa segala bebenan yang aku tanggung sejak seminggu yang lalu seakan berlalu pergi.Aku mengamati telatah dua orang anak kecik yang sedang bermain pasir tidak [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Langit Biru… 7

Posted: 04 Jun 2013 09:11 PM PDT

Oleh : NURUL HAYADD Bab 7 "Terima kasih…" " Oh ya, cik Nurin. Lagi 15 minit, pengarah kewangan yang baru hendak berjumpa dipejabatnya." Kata penolongku sambil mengambil borang permohonan cuti yang aku isi sebentar tadi. Selepas semua ini terjadi, aku harus tenangkan diri sebentar dan pulang ke kampung menjenguk nenek disana selama seminggu. "Pengarah kewangan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : MariaHana 7

Posted: 04 Jun 2013 09:10 PM PDT

Oleh : tina derika 7 Termanggu Harraz sendirian di birai katil sambil matanya tekun terpaku pada beg kertas pemberian Hana petang tadi. Otaknya mula membuat sifir kira-kira. Mahu terima atau tidak? Berterus-terang mahupun berjauhan? Letihnya,…Perlahan-lahan tangannya mengeluarkan isi dari beg itu. Harraz tersenyum kecil. Pandai juga Hana pilihkan warna kesukaannya! Nampaknya, selera terhadap dirinya tak [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Hati Yang Kau Sentuh 7

Posted: 04 Jun 2013 09:09 PM PDT

Oleh : SITI HANISAH 7 "NAK kata datang bulan, tak kena dengan jantina." Poji ketawa dengan kata-katanya sendiri. Baha yang berwajah tegang di hadapannya dipandang. "Apahal kau ni?" "Ha, aku tahu! Aku tahu!" Antoi menarik perhatian mereka. Dia tepuk bahu Baha. "Kau berasap sebab kes Yoi tu kan?" "Kes apa weh?" pintas Pejai dengan dahi [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Jodohku Datang Bergolek! Cayalah! 6

Posted: 04 Jun 2013 09:06 PM PDT

Oleh : Jamie Lha Bab 6 PAGI lagi Ethan sudah berada di pejabat sedangkan waktu pejabat masih belum tiba. Dia menapak turun ke kaunter pasar raya apabila jarum jam sudah menunjukkan pukul 7.30 pagi. Matanya tercari-cari wajah seseorang. Tiada! Ke mana agaknya perempuan itu pergi. Dia ingin membuat perhitungan dengannya. "Nida, where's Dania?" tanyanya ketika [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kau Tetap Dihati 6

Posted: 04 Jun 2013 09:00 PM PDT

Oleh : szaza zaiman BAB 6 HARI ke dua Kursus Kecermerlangan Pelajar.Selepas kuliah subuh semua pelajar di minta untuk bersurai.Pukul 7 pagi semua pelajar menuju ke kantin untuk bersarapan pagi.Kali ini pelajar lelaki dan perempuan di asingkan.Saisah merasa sedikit lega kerana Syahrul takkan berpeluang untuk menyoal keadaannya.Menyibuk saja yang lebihnya Syahrul tu.Bukannya Saisah sakit tenat [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Dating Kontrak 6

Posted: 04 Jun 2013 08:57 PM PDT

Oleh : KIR@ LEE BAB 6 PUAN SRI HAMIDAH cukup terkejut mendengar berita daripada Ellysa petang tadi. Bukan apa, Puan Sri Hamidah cukup kenal dengan sikap anak lelakinya itu. Masakan Qhaliff tidak memberitahu dirinya yang Qhaliff sudah mempunyai teman wanita. Puan Sri Hamidah tidak percaya sama sekali dengan apa yang dikatakan oleh Ellysa. Telefon bimbit [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Mencintai Cinta 6

Posted: 04 Jun 2013 08:49 PM PDT

Oleh : kit cokiez 6 RYAN cuba menghubungi Aliff tapi tiada respon positif yang diperolehinya. Dia sudah berusaha ke bilik Aliff tapi lelaki itu keluar entah ke mana. Hatinya semakin gundah. Tidak senang duduk, dia mengatur langkah turun dari asramanya. Berharap akan bertemu dengan Aliff agar dia boleh bertanya perihal Cinta. Hanya lelaki itu yang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Saya Merajuk 3 Minit Dengan Awak 6

Posted: 04 Jun 2013 08:47 PM PDT

Oleh : Shikin Roslan Bab 6 El menghempaskan tubuhnya ke atas katil yang bercadar biru lembut itu. Sungguh dia tidak menyangka bahawa Emir Si 'Mamat Poyo' itu menelefonnya ketika dia di hospital tadi semata-mata untuk mengingatkan tentang jacketnya tu. Huh! geram pulak dia mengingatkan tentang insiden dia tertumpahkan air laicinya pada jacket lelaki itu. "Assalamualaikum, [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Unspeakable Love 6

Posted: 04 Jun 2013 08:44 PM PDT

Oleh : Putera Mahkota Part 6 : Hate Me di satu gerai makan, aku duduk berseorangan di satu sudut.. makanan yang telah lama dipesan, mee goreng masih tidak dijamah.. aku hanya termenung sambil memandang gelas yang berisi Milo panas.. pada saat itu, suasana di gerai agak bising kerana begitu ramai sedang menjamu santapan makan malam [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Aku Cinta Kau Pendek! 5

Posted: 04 Jun 2013 08:42 PM PDT

Oleh : Naila Farha Bab 5 Selesai makan, Izhar naik ke bliknya. Pening betul dia dengan keputusan mamanya. Wajihah tu entah nak entah tidak dekat adiknya yang sorang tu. Dahla tak banyak bercakap, bersosial pun tak. "Pening kepala aku ni". Rungut Izhar sambil mengurut pelipisnya. Lalu dicapainya Iphone yang terletak dia atas meja study. Didailnya [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kau Macho Bearku 5

Posted: 04 Jun 2013 08:39 PM PDT

Oleh : ZAQIAH BAB 5 sehari suntuk Zulfieqar memerapkan diri di rumah setelah diberikan cuti sakit selama 3 hari oleh pihak klinik, ingin keluar dia pula berasa malas memandangkan pergelangan tangannya masih lagi sakit, semuanya disebabkan Saadah, kalau tak dijajahnya cerita yang dia mendapat cuti sakit selama tiga hari kepada Tuan Hissamuddin tak adanya dia [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Ada Dia Di Hati 5

Posted: 04 Jun 2013 08:35 PM PDT

Oleh : DNae Bab 5 Hari ini Alisha di benarkan bercuti. Sudah seminggu dia bekerja di kedai cenderamata Kak Tipah. Dia rasa sangat gembira bekerja di situ. Pelbagai pengalaman baru yang di pelajarinya. Rupa-rupanya bukan mudah mahu berdepan dengan karenah pembeli yang agak cerewet. Namun dia bersyukur kerana selama dia melanggani pelanggan, dia tidak di [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Maniskah Derita, Pahitkah Bahagia 5

Posted: 04 Jun 2013 08:25 PM PDT

Oleh : zaharina81 BAB 5 Setelah inti karipap telah sejuk, aku memulakan proses menguli tepung mebuat kulitnya. Aku lebih senang membuatnya dengan duduk bersila. Aku mengambil tempat di hadapan televisyen, boleh cuci mata sikit. Di hadapanku, emak sedang baring menghadapku kebetulan emak baring di hadapan cabinet televisyen atuk.. Entah kenapa, sayu hatiku melihat keadaan emak. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Akukah??? 5

Posted: 04 Jun 2013 08:22 PM PDT

Oleh : SEROJA TIADA BAB 5 Pemanduan yang jauh agak memenatkan. Sesekali bayangan wajah Zaza berkunjung ke mindanya, Amir cuba untuk tidak mengingati peristiwa sedih itu. Dia sempat tidur di dalam feri ketika menuju ke Pulau Langkawi. Keindahan pulau itu seperti menggamit-gamit hatinya untuk menikmati suasana permai di situ. Tidak sabar rasanya untuk menghirup angin [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Hatiku Kau Curi 5

Posted: 04 Jun 2013 08:17 PM PDT

Oleh : dhani rian BAB 4 Haqiemi menarik gearnya ke dalam situasi neutral dan melepaskan kakinya dari menekan brek, menyenangkan diri, apabila melihat lampu trafik yang sudah bertukar warna merah. Menanti didalam kereta sambil menunggu lampu isyarat bertukar warna membuatkan Haqiemi terfikir perbualan bersama mamanya pagi tadi. Dia ingat-ingat lupa wajah kedua-dua teman rapat mamanya [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Love You, Naughty Wife! 4

Posted: 04 Jun 2013 08:12 PM PDT

Oleh : Farah Aini BAB 4 Khazwan bercekak pinggang memandang isterinya yang masih tidur di dalam bilik bewarna merah jambu dan unggu itu. "Arisha, bangun! Nanti lewat pergi sekolah," bahu Arisha digoyang perlahan. Tiada reaksi. "Arisha, nanti lewat pergi sekolah! Kamu nak belajar ke tak nak? Kalau tak abang kerjakan kamu nanti!" tegas suara Khazwan. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Dia, Tiada Perasaan? 4

Posted: 04 Jun 2013 08:09 PM PDT

Oleh : faj Asiah BAB 4 Keriuhan gelak ketawa didalam bilik pengawas kedengaran sehingga keluar kaki lima. Waktu rehat yang digunakan hanya berlepak di bilik pengwas tersebut. Walaupun ketika itu adalah waktu rihat bagi pelajar menengah atas kawasan bilik pengawas tersebut sangat lenggang oleh kerana bilik tersebut berhampiran dengan bilik music dan bengkel kerja kayu [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Aku Ditakdirkan Untukmu 4

Posted: 04 Jun 2013 08:07 PM PDT

Oleh : AYRA ZAHRA BAB EMPAT ZAFRAN NUFAIL mundar-mandir di ruang kerjanya.Sudah dua hari dia tidak melihat kelibat Dian Batrisya.Sudah di tanya kepada staf-staf lain ke mana Dian.Dian mengambil cuti sakit selama dua hari.Menurut kata Kak Hanim setiausaha kepada Datuk Khalid mengatakan bahawa Dian deman. "Teruk ke demam Dian.Agak-agak kalau aku call menganggu dia ke [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : I’m Not Damsel in Distress! 4

Posted: 04 Jun 2013 08:04 PM PDT

Oleh : Eidawati Bab Empat "Dah lama awak kenal dengan Sarah?" Amar mengangguk. Aku mengukir senyuman. Lelaki ini nampak jujur tapi kenapa Sarah tak pernah bercerita pasal dia? Tapi kenapa aku macam pernah tengok dia sebelum ni? Kat mana? Bila? "Awak ni…" Aku menggigit bibir. Masya Allah! Betullah dia! "Amar Hakimi?" Tanya aku sambil merenungnya. [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Cinta Kita Macam Si Dog & Si Cat 4

Posted: 04 Jun 2013 08:02 PM PDT

Oleh : aliehsahs Lintang pukang aku bersiap pagi tu,mandi pun mungkin mandi alah P.Ramlee kot..jangan risau hampir setengah botol aku sebur perfume Chanel ku,lantak lah kalau ada penumpang yang pengsan dalam flight nanti lantak lah..kan pasukan medic ada.. "Eva cepat lah nanti terlepas fight lah sayang".Tiba-tiba je mama jerit ''terkejut aku" "Mana tak nya aku [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Cinta Kau Pergi dan Kembali 4

Posted: 04 Jun 2013 07:54 PM PDT

Oleh : farah farahin BAB 4 Dia membawa bersiar-siar.Banyak tempat juga kami pergi sehingga tak sedar sekarang dah pukul 5:30petang.Kami berhenti solat asar di masjid Jamek.Kemudian,kami pergi makan di sebuah gerai makan di tepi jalan. Tak sangka juga.Rupa-rupanya mamat ni makan juga kat gerai makan di tepi jalan ni.Aku ingat kan dia dah tak layan [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Graviti Cinta 4

Posted: 04 Jun 2013 07:32 PM PDT

Oleh : Syana Afiffah PART 4 "Ouch!" jerit Syahirah apabila sebiji bola sepak mengenai kepalanya. "Sya, kau okay tak?" soal Risha disebelah Syahirah. "Siapa punye kerja ni? Ingat kepala aku ni jaring gol ke?" marah Syahirah. "Maaf, maaf. Saya tak sengaja. Awak okay ke?" seorang pelajar lelaki menghampiri mereka. Mungkin dia yang menendang bola tersebut [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Kita BFF Kan? 3

Posted: 04 Jun 2013 07:20 PM PDT

Oleh : anylamarun Jam menunjukkan sudah masuk pukul 4.15 pagi. Darwisy masih lagi belum dapat melelapkan matanya. Suara Lia masih terngiang-ngiang dicuping telinganya tentang Lia sudah mempunyai pasangan hidup. Dia tidak tahu dengan perasaannya ketika ini. Yang dia tahu hatinya gembira dengan berita yang disampaikan oleh Lia dan dia juga turut berasa sedih. Sedih? Benda [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Coklat Untuk Kekasih 3

Posted: 03 Jun 2013 10:03 PM PDT

Oleh : Syeema "Good morning my dear. Jom sayang ikut papa pergi keje. Dah sebulan Nadia duduk rumah besarkan badankan. Sementara tunggu keputusan Nadia tu keluar, jadi Nadia tak buang masa." Arah Encik Nazrul kepada Nadia. "Ok tapi lambat sikitlah Nadia belum siap ni kita pergi pukul lapan ok." jawab Nadia riang. Sememangnya dia memang [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Novel : Saat Kau Lafazkan 3

Posted: 03 Jun 2013 10:01 PM PDT

Oleh : Isma Adeliya Bab 3 – Izureen Kesedihan dan kekecewaan yang melanda terus membelenggu hidupku. Seminggu aku tidak pergi bekerja. Mama bising. Katanya dia malu dengan kakitangannya. Manakan tidak, anaknya sendiri yang baru empat bulan dibawa masuk ke syarikatnya sudah pandai buat perangai ponteng kerja. Alangkah bagusnya kalau Mama faham apa yang sedang aku [...]

--- Klik tajuk karya di atas, untuk membaca sambungan karya ini.... Semoga terhibur ---

Tidak ada komentar: